Meta spouští kampaň představující sociální a ekonomický dopad metaverse
Metaverse ve školství. Zdroj: Meta
V několika evropských zemích začala tento týden kampaň společnosti Meta „The Impact Will Be Real“. Kromě Česka poběží v Německu, Itálii, Španělsku, Francii a Belgii. Kampaň představí výhody Metaverse a ukáže lidem, co vše v něm bude možné. Velkou příležitostí se dle Meta díky 3D technologii stane například pro obory školství či architektury, kterým nabídne to, co školní tabule a ploché obrazovky nedokážou.
Samostatnou kapitolou pak má být zdravotnictví a studium medicíny. Metaverse v tomto oboru nabídne velké množství nových možností ve vzdělávání – od nácviku chirurgických zákroků, až po školení záchranářů nebo kurzy první pomoci. „A to vše bez toho, aby byl někdo vystaven nebezpečné situaci. Odstraněním geografických a jiných bariér se navíc zvýší dostupnost studia medicíny a zdravotnického studia,“ podotýká Meta.
Metaverse ve zdravotnictví a studium medicíny. Zdroj: Meta
Metaverse je novou generací internetu kombinující fyzické a virtuální prostředí. Ambicí jeho tvůrců je nabídnout poutavé, pohlcující a 3D prožitky. Metaverse by mohl mít skutečný dopad i na digitální ekonomiku. Studie společnosti Analysis Group odhaduje, že pokud by zavádění Metaverse v Evropě rostlo podobným tempem jako kdysi mobilní technologie, pak by za deset let přispěl Metaverse k regionálnímu HDP částkou 440 miliard amerických dolarů.
i Meta zároveň zdůrazňuje, že vývoj metaverzu bude postupný a nebude vybudován ani vlastněn jen jednou společností. Na jeho vývoji proto spolupracuje s odborníky, akademiky, občanskou společností, legislativci a partnery z oblasti průmyslu. Zástupci společnosti Meta doufají, že nová kampaň podpoří další diskuzi a spolupráci napříč odvětvími s odborníky v Evropě i mimo ni.
Kampaň Creators of Tommorow zahrnuje i české influencery, metaversum se do ní propisuje jen v náznacích
Den po kampani na podporu Metaverse spustila Meta další kampaň, která se obrací také do budoucna. Chce v ní „dát hlas mladé a inspirativní generaci online tvůrců, umožnit jim realizovat jejich vášně a oslovit více lidí“. Obrátila se proto na uživatele z 15 zemí v Evropě, na Blízkém východě i v Africe. V České republice mezi vybrané influencery patří například Zachy, Anna Marie Purić nebo Jakub Dvořák.
Během nadcházejícího roku proto bude společnost s tvůrci úzce spolupracovat, aby jim pomohla rozšířit jejich publikum a přeměnit jejich vášeň v profesi. To vše prostřednictvím Meta technologií. V nadcházejících měsících společnost vyzdvihne další výrazné talenty z celého světa, které včetně těch českých naleznete na creatorsoftomorrow.com.
Zdroj: Meta / creatorsoftomorrow.com
Ze zmíněných tvůrců je zajímavý Zachy jako tvůrce, kterého už v nezletilém věku „udělal“ YouTube. Pravým rajónem dalších tvůrců je převážně Instagram. Meta uvádí jako výhody pro influencery spojené s budoucností internetu „budování vlastního digitálního marketplace, pořádání face-to-face akcí pro fanoušky nebo spolupráci se značkami za účelem propagace nových zážitků“. Na akci k launchi kampaně pro změnu měli tvůrci „možnost naučit se novým technikám v aplikaci Spark AR a vytvořit si vlastní filtry pro Instagram“.
Přitom ovšem Meta zdůrazňuje, že „se neustále přibližujeme k realizaci metaverse“. Dle výše zmíněného se ovšem zdá, že přes deklarované přibližování a marketingové kampaně je tento cíl poměrně daleko.
Tip redakce
Zmíněná kampaň je potřeba. Nedůvěra v Metaverse se šířila nedávno poté, co Mark Zuckerberg publikoval selfíčko z Metaverse s grafikou horší než u dekády starého Second Life. Jen to přiživilo dohady o tom, že místo totální změny způsobu naší interakce online vyvíjí v Meta něco, co se zatím zdá jako pořádný nedodělek. Přečtěte si více v článku Utratíte 10 miliard a dopadne to takto. Selfie Marka Zuckerberga z Metaverse přináší pochyby o jeho budoucnosti.