Nakrájené hranolky nebo citrón. Značky reagují na Banksyho skartovaný obraz po svém

11. 10. 2018 | Kristýna Vozková
Z toho by Banksy asi neměl radost. Jeho skartovaný obraz využila jako námět pro své příspěvky řada značek. McDonald's si nakrájel hranolky, Perrier zase citron do minerálky.

Celý svět se už několik dní baví kauzou Banksyho skartovaného obrazu Dívka s červeným balonkem. Podle umělcových fanoušků mělo gesto symbolizovat odpor k soudobé konzumní společnosti. Pokud tomu tak skutečně je, Banksy asi nebude v posledních dnech ze svého kroku příliš nadšený.

Konzumní společnost se totiž jeho vtípkem dobře baví a marketéři si mnou ruce. Vložil jim do rukou nevědomky nabitou zbraň, kterou se nebojí použít, aby propagovali své produkty nebo pobavili publikum. Jako inspirace neposloužil pouze umělecké sféře, námět využil McDonald's na krájení hranolků a Perrier citronu, zareagovala i česká Heureka a samozřejmě také král PR stuntů IKEA. Pojďme se podívat na ty nejzajímavější příspěvky.

IKEA

Po vtipných reakcích na koberce ve Hře o trůny a značkové kabelky Balenciaga se dalo čekat, že si IKEA nenechá ujít příležitost zareagovat na jeden z největších pranků letošního roku. IKEA Norsko sdílela na svých sociálních sítích kousek vytvořený agenturou SMFB. Ten nabízí všechny propriety k tomu, abyste si obdobné umělecké dílko dokázali vytvořit doma sami.

Pozadu nezůstává ale ani česká pobočka značky, která vám naopak pomůže uchovat vaše vzpomínky v celku.


McDonald's

McDonald's využil námětu poněkud kreativněji, konkrétně k propagaci svých křupavých hranolků. První příspěvek zveřejnila agentura TBWA Paris.

O druhý, vyvedený v poněkud jednodušším designu, se postarala agentura DBB Vienna.

Perrier

Značka Perrier ukázala, že nejen Mekáč dokáže do uměleckého námětu dosadit humorně vlastní produkt a za pomoci skartovačky si nakrájela citron do své minerální vody.

Lidl

Také známý retailový řetězec si na Dívce s červeným balónkem přihřál svou polívčičku. Příspěvek sklidil na Facebooku více než 1600 lajků.

Kaikoo

Troufáme si tvrdit, že španělský designový obchod Kaikoo dokázal ve svém příspěvku zachytit hlavní myšlenku, kterou se autor obrazu patrně snažil svým vtípkem šířit. A to že umění jako takové není měřitelné za pomoci peněz. Obraz pozvolna se měnící ve skartovanou bankovku v sobě nese jistou dávku poetična, z kterého by měl radost snad i samotný Banksy.

Česká mincovna

Vtip spojený se svým byznysem použila Česká mincovna. Na zlato si skartovačka holt nepřijde. 

Tire Discounters

Pozornost si zaslouží také trefný a úsměvný výrok, který má na svědomí společnost Tire Discounters: „Dobré je, že Banksy neprodává pneumatiky".

Heureka

A svou trochou do mlýna přispěla také česká Heureka, která ve svém příspěvku konstatuje, že skartovačka dokáže mimo jiné zhodnotit vaše umělecké dílo. 

Na závěr je nutkno podotknout, že ačkoliv my oceňujeme veškeré marketingové aktivity českých i zahraničních firem, Banksy z nich asi dvakrát velkou radost nemá. Troufáme si tvrdit, že mu náladu nezlepší ani fakt, že podle mnohých cena jeho uměleckého díla po útoku skryté skartovačky ještě vzrostla.

Zdroje: adweek.com, artsy.net, cnbc.com 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: