Novou kampaň FC Zbrojovka Brno, Nebuď brambor, vytvořili studenti z UNIFER
Když hrála v roce 1996 Zbrojovka se Slavií, stadion Za Lužánkami hřměl hlasy 44 120 diváků, dosud rekordní návštěvy nejvyšší české fotbalové ligy. Slavné časy jsou už ovšem dávno pryč. Zatímco na hokejovou Kometu je často problém sehnat lístky, na zápasy prvoligového týmu FC Zbrojovka Brno chodí v průměru jen něco přes 4 tisíce diváků. Nová kampaň s názvem Nebuď brambor má tuto situaci změnit.
Její hlavní ideou je zvednout fotbalové fanoušky od televizních obrazovek a dostat je na stadion. Prostředkem k tomu má být interaktivní hra, kterou naleznete na www.nebudbrambor.cz. Právě brambor sedící na gauči je prvním ze čtyřech obrazů hry připomínající klasické 2D adventury, v nichž musíte klikat na okolní předměty ve snaze plnit zadaný úkol.
Při kliknutí na předmět se ozve komentář, v mnoha případech plný brněnských reálií. Při kliknutí na hodiny ve tvaru erotické pomůcky z náměstí Svobody se hlavní postava zeptá: „Je jedna.. Nebo tři? Já vlastně nevím." V dalším obrazu po otevření skříně zní hláška po kliknutí na dresy pražských fotbalových týmů: „A metro v Brně bys nechtěl?" U skříně je možnost dostat se do fanshopu a pořídit si dres či jiné klubové propriety, pokud je nemáte.
S dresem na těle se pak můžete vydat na poslední úkol, kdy za pomoci klikání a točení kolečka myší máte doběhnout až na stadion. To vše za zvuků chorálu: „Povstaň, kdo jsi Zbrojovák," který nahradí dosud znějící melodii písně Passenger od Iggyho Popa. Po dosažení stadionu se objeví možnost hru sdílet v sociálních médiích a především pořídit si lístek na zápas Zbrojovky, přičemž hráč dostává při jeho zakoupení další lístek zdarma.
Interaktivní herní hříčka není především ve své poslední části bezchybná. Zároveň je jejím velkým nedostatkem to, že není kvůli nutnosti použití myši pro závěrečný úkol mobile friendly. Kampaň kreativně i realizačně zaštítilo brněnské centrum inovativní spolupráce UNIFER. UNIFER je založený na principu příležitostí pro studenty VŠ, kteří pracují pod dohledem zkušených mentorů na reálných (nejen marketingových projektech). Team pro Zbrojovku pod vedením marketingového ředitele UNIFERu Kamila Pavlíčka projektově řídil Lukáš Lukeš (student fakulty sociálních studií Masarykovy university) a na realizaci se podíleli další studenti v roli ideamakerů, copywriterů, grafiků, programátorů a specialistů pro výkonnostní on-line marketing.
Hra bude podpořená reklamou na Facebooku a na největších vyhledávačích (Google, Seznam) pomocí bannerových ploch a remarketingu. Dále jsou k propagaci využívána partnerství Zbrojovky s fotbalovými weby, brněnskými rádii a dalšími subjekty. Kampaň je připravena pro další vývoj komunikace po celý zbytek jarní části Synot ligy.