O2 hledá tváře svobody z dob sametové revoluce

12. 11. 2018 | Petr Michl
O2 navazuje na „digitální železnou oponu" projektem, který hledá příběhy a tváře lidí, co protestovali v listopadu 1989 na náměstích.

Společnost O2 k připomínce letošního výročí sametové revoluce spouští kampaň nazvanou Tváře svobody. Jejím cílem je poděkovat nejen osobnostem veřejně spojeným s listopadovými událostmi, ale především lidem z davu, kteří před 29 lety našli odvahu vyjít do ulic a připojit se k boji za svobodu a demokracii. 

O2 spustilo web www.tvaresvobody.cz , jehož prostřednictvím je možné nejen nahlédnout do příběhů ostatních lidí, ale až do 16. listopadu také přispět svým vlastním. Na něj odkazuje jak Youtube video (viz níže), tak proklikové formáty, vytvořené přímo z dobových fotografií lidí na náměstích z celé ČR.

Na kampani O2 stejně jako v loňském roce spolupracuje s O2 Slovakia a agenturou TRIAD Advertising, která vytvořila kreativní koncept. Tisíce neznámých lidí stály v listopadu 89 na náměstích, aby nám pomohly vybojovat svobodu. A dodnes jim nikdo pořádně nepoděkoval. Právě to se touto kampaní snažíme změnit,“ vysvětluje ředitelka českého Triadu, Petra Jankovičová. „Listopadová kampaň, která myšlenkově pochází od naších slovenských kolegů, je už třetím rokem jednou z top prací Triadu. I proto mě osobně těší, že se společnost O2 rozhodla i letos k iniciativě připojit také v Česku.“


Ukázka z microsite tvaresvobody.cz

Manažer pro marketingovou komunikaci a brand O2 David Daneš pak dodává:

„Jsme hrdí, že jako největší telekomunikační operátor poskytující volání, připojení k internetu i televizní vysílání, zprostředkováváme našim zákazníkům svobodnou komunikaci s celým světem. Svoboda a volný přístup k informacím nikdy nebudou samozřejmostí, a odkaz 17. listopadu je zapotřebí neustále připomínat. Stejně jako v loňském roce jsme se proto rozhodli společně s kolegy ze slovenského O2 připomenout výročí sametové revoluce." 

Projekt Tváře svobody navazuje na loňskou kampaň Svoboda není samozřejmost, v jejímž rámci slovenské O2 společně s TRIAD Advertising vytvořilo provizorní internetovou Železnou oponu. Všichni zákazníci, kteří chtěli navštívit zahraniční webovou stránku, byli přesměrováni na speciální microsite. Zákazníci O2, cestující 17. listopadu do zahraničí, rovněž na hranicích dostali upozorňující SMS, že svévolně překračují státní hranici, což bylo za minulého režimu trestným činem.

Tento projekt byl ověnčen mnoha kreativními i PR cenami včetně zlata a stříbra na Euro Effie, tří shortlistů v Cannes, stříbra na ADC Europe, Grand Prix, zlata a stříbra na Golden Hammer, Global Sabre Award, dvou zlatých ocenění Sabre Award EMEA či dvou stříber na Epica Awards.

Kampani jsme se věnovali podrobněji. Přečtěte si o ní v článku Bláznivé PR nápady, které neselhaly


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: