Odpadkové koše jsou nové billboardy
Reklama si nás nachází na stále více a neobvyklejších místech. Reklama na billboardech, v televizi, počítači i na telefonu nás už nijak nepřekvapuje. Zajímavější je to s reklamou, kterou nosí lidé vytetovanou na kůži, nebo třeba s reklamou na odpadkových koších. Nejde ale o využití odpadkového koše jako další výlepní plochy, ale spíše jako dalšího zajímavého městského poutače.
Společnost Renew přišla dokonce s chytrými odpadkovými koši, které detekují wi-fi signály okolo procházejících a jejich chytrých telefonů. Základem se stalo sto digitální obrazovkou vylepšených košů, které v Londýně zůstaly po loňské olympiádě. Původně měly jen zobrazovat informace a hlavně více reklamy, ale nyní mohou sloužit i poněkud komplikovanějším účelům.
Renew se dala dohromady se společností Presence Orb pracující s technologií, která na základě unikátních ID kodů (MAC adres) obsažených ve všech wi-fi spojení schopných zařízeních určuje, co má uživatel za značku přístroje, jak rychle se pohybuje a jak často se vyskytuje na jedné trase. Konkrétní identita uživatele je před chytrými odpadkovými koši v bezpečí skryta.
Využití takových informací se přímo nabízí. Cílení reklamy na základě druhu přístroje nebo oblíbenosti kavárny v okolí. Omezení počtu zobrazení jednoho reklamního spotu jednomu uživateli a mnoho dalších možností. Ale pokud si londýňané nebudou přát, aby je jejich odpadkoví spoluobčané sledovali, mohou se ze služby nechat odhlásit.
Update článku: Odhlašovat se nutně nemusí. Londýnské úřady aktuálně popelnice zakázaly. I ve městě kamer má míra povoleného sledování evidentně své limity.
Odpadkoví špehové nejsou prvním vylepšením, které koše na ulicích potkalo. Agentura Volkswagon v rámci kampaně Fun theory doplnila odpadkový koš v parku detektorem pohybu a audio zařízením, které vydávalo zvuk opravdu hodně hlubokého koše.
Návštěvníci parku z toho byli tak unešeni, že do tohoto koše naházeli o 40 kilogramů více odpadků než do jiných, které zvukové efekty neměly.
Zdroje: www.mashable.com, www.gizmodo.com