Paříž pokryly reklamy zesměšňující korporátní sponzory konference o změně klimatu

3. 12. 2015 | Jakub Hort
Aktivistická skupina změnila texty reklam firem, aby upozornila na jejich skutečné chování k přírodě.

Aktivistická skupina Brandalism okořenila ulice Paříže falešnými outdoorovými reklamami. Celkem 600 citylightů bylo vyměněno za kopie, které jsou na první pohled nerozpoznatelné od originálu. Na ten druhý je však vidět, že byly změněny texty reklam tak, aby poukazovaly na pokrytectví korporátních sponzorů právě probíhající Konference o změně klimatu (COP2).

Do přípravy reklam se zapojilo 82 umělců z 19 zemí. Skupina Brandalism na svých stránkách oznámila, že nepravé reklamy mají za cíl upozornit na sílu korporátů při diskuzích o změně klimatu a zároveň poukázat na spojitost mezi reklamou, konzumismem, závislosti na fosilních palivech a klimatických změnách.

 

Mezi vybrané hříšníky patří například Volkswagen, Aid France nebo total. Nit suchá nezůstala ani na předních politicích a na reklamách vystupují také David Cameron, Francois Hollande, Angela Merkel nebo Barack Obama.

Člen Brandalism Joe Elan uvedl ve svém prohlášení: „Tím, že největší znečišťovatelé ovzduší sponzorují diskuze o změně klimatu, vystupují jako součást řešení, zatímco ve skutečnosti stojí na druhé straně barikády a jsou problémem. Chceme ukázat, jakou roli hraje reklama v propagaci neudržitelného konzumismu. Ve výsledku toužíme po produktech, které k výrobě vyžadují fosilní paliva, která jsou spojena se změnou klimatu. V případě této konference a jejích sponzorů outdoorová reklama zajišťuje viditelnost těch, kteří mají nejvíce peněz.“

A jak nepravé reklamy vypadaly?

Samotný fakt, že je Volkswagen sponzorem konference jednající o klimatických změnách, je trochu ironický. Minimálně tedy v kontextu nedávného skandálu se softwarem pro falšování výsledků emisních testů jeho vozů. Slogan na falešné reklamě z dílny Brandalism je ovšem zcela upřímný, říká: „Mrzí nás, že nás chytli."



„Sponzorujeme Konferenci o změně klimatu abychom vypadali, že spolupracujeme na řešení a měli jsme jistotu, že naše zisky zůstanou nedotčeny. Ekonomický růst je daleko důležitější než zdraví planety, a proto budeme pokračovat v uplácení politiků."



„Víme o dopadech težby fosilních paliv a veřejně je odmítáme."


Barack Obama koupající se vedle hořící plošiny představuje ignoranci politiků řešit ovlivňování krajiny.


David Cameron jako jezdec F1 sponzorovaný ropnými společnostmi.


Japonský premiér Šinzó Abe s novým účesem.



„Buďte šetrní k životnímu prostředí. Nebo to alespoň předstírejte."  Když to nejde jinak, tak můžete i lhát.

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: