Pepsi odhalilo výsledky slepého testu Souboj chutí. Která kola Čechům chutnala víc?

15. 9. 2016 | Petr Michl
Jak vyšla Pepsi ze slepého testu chutí ve srovnání se svou největší konkurencí? V létě se ho zúčastnilo více než 22 tisích Čechů.

Souboj Coca-Cola versus Pepsi je klasikou limonádového trhu. Pepsi jako druhý vzadu už před 40 lety přišel s testem srovnávajícím, jak chutnají oba kolové nápoje lidem z ulice, když neví jakou značku pijí. Tento rok tuto iniciativu znovu oprášil a realizoval ji i v Česku.

Kampaň s názvem Souboj chuti probíhala ve všech krajích České republiky a její konečné výsledky jsou už známé: Pepsi s cukrem si jako kolový nápoj s lepší chutí vybralo šedesát procent Čechů. Do Souboje chuti se zapojilo celkem
22 179 lidí.


Ukázka australské reklamy Pepsi se slepým testem z roku 1983.

Letos poprvé se během roadshow ochutnávaly dva neoznačené kolové nápoje světových značek také v Česku. „Slepé testování“ probíhalo postupně ve všech regionech u příležitosti veřejných akcí nebo na frekventovaných lokalitách.

Jak z výsledku testu vyplynulo, 13 223 Čechů, tedy šedesát procent z celkového počtu 22 179 zúčastněných, označilo Pepsi jako kolový nápoj s lepší chutí. Přitom největší podíl těch, kterým více chutnala Pepsi, byl na Ústecku (66 %), pro změnu nejvyšší účast v testování byla v Moravskoslezském kraji (3299).


Mapa s preferencí Pepsi v jednotlivých krajích. Zdroj: www.soubojchuti.cz

„Děkujeme Čechům, že vyjádřili svůj názor prostřednictvím slepého testu kolových nápojů. Těší nás, že jsme zaznamenali množství pozitivních reakcí, ať už přímo na roadshow, prostřednictvím sociálních sítí nebo od těch, kteří si chuť kolových nápojů otestovali přímo ve své domácnosti,“ uvedl Michal Šlechta, brand manažer značky Pepsi s připomínkou toho, že společnost PepsiCo před několika měsíci přistoupila v ČR k zásadní změně ve výrobě svého klíčového nápoje Pepsi, který nově obsahuje cukr namísto fruktózového sirupu. „Nyní jsme se díky výsledkům slepého testu přesvědčili, že lidem Pepsi s cukrem zkrátka chutná,“ dodal Michal Šlechta.


Do podpory kampaně byly zapojeni i youtubeři. A třeba Smusovi chutnala více Coca-Cola.

Výsledky kampaně také odhalily, že co se týče pohlaví, podíl žen a mužů, kteří dali přednost Pepsi s cukrem, byl téměř shodný (ženy 59 %, muži 60 %). Podobně na tom byly i výsledky z pohledu věku účastníků, kdy preference Pepsi byla v testu velmi vyrovnaná napříč věkovými kategoriemi. Nicméně nejvyšší podíl z těch, kteří si vybrali Pepsi jako kolový nápoj s lepší chutí, bylo mezi lidmi ve věku 18 až 25 let (60,2 %)

Další informace týkající se výsledků testů naleznete na microsite www.soubojchuti.cz

Principy Souboje chuti

Soubojem chuti dala PepsiCo možnost široké veřejnosti vyjádřit své autentické názory na chuť kolových nápojů. K zachování nezávislosti slepého testování a férovosti průběhu kampaně posloužily také tyto zásady:

    • Testované produkty byly vychlazené na teplotu pro ideální servírování, tz. v rozmezí 4-6°C.
    • Testované produkty měly expirační dobu pohybující se v maximálním rozmezí 14 dnů.
    • Testované produkty byly ze stejného typu balení, v tomto případě plechovek.
    • Testování se mohl každý zúčastnit jen jednou, před samotným testováním každý účastník vyplnil své základní identifikační údaje.
    • Testování nápojů přivedlo účastníky k rozhodnutí, který ze vzorků jim chutnal více. Účastníci nebyli dotazováni, zda poznali, jakou značku nápoje ochutnali.
    • Účastníci nevěděli, jakou značku kolového nápoje testují.
Štítky dokumentu: Formy PR Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: