PR osobností roku je Lucie Bittalová
Českou osobnosti PR je Lucie Bittalová. Byla jí zvolena účastníky odborné konference Public Relations Summit. Ocenění si odnesla především za kampaň Měsíc raka. Obsahový projekt, který - stejně jako mnoho jiných - varuje před rakovinou a zdůrazňuje potřebu preventivních prohlídek. Dělá tak ovšem s velkou dávkou upřímnosti a černého humoru. Impulsem k jeho vytvoření bylo, když Bittalovou postihla rakovina děložního čípku.
Projekt se liší právě tím, že si dokáže dělat legraci i z vážných věcí. Zdobí ho hravá grafika od Adama Hrubého. Jeho součástí je i blog, kde naleznete články jako Lucie: Příběh jedné dělohy či 11 důvodů, proč mít rakovinu právě v Brně. S podobným stylem komunikace funguje i facebookové stránka Měsíc raka. Ke kampani vytvořila parodická raperská skupina Čokovoko píseň s rými jako: „Nech se vyšetřit, jestli nemáš raka, ať neleštíš svrchu oblaka," či „Chodila jen k zubaři, nikdo nezkontroloval její dolní nádraží."
K úspěchu kampaně ale přispělo i to, že Lucie Bittalová je pro některé skupiny obyvatelstva nenáviděnou postavou, internetovou trollkou, která začala po svých osobních akcích bojovat online proti extremismu i pro Úřad české vlády.
Soupeři Lucie Bittalové byli propagátor a zároveň kritik architektury Adam Gebrian, ředitel AMSP Karel Havlíček, redaktor MarketingSalesMedia Bohuslav Bohuněk a bývalý ligový fotbalista Petr Švancara. Prvenství Bittalové se dá nazvat také předáním PR žezla od pražské kavárny té brněnské. Vítězem loňského ročníku byl totiž kavárník a občanský aktivista Ondřej Kobza.