Reklama týdne: Magnum — Stick to the Original
Kampaň: Stick to the Original
Značka: Magnum
Země: Španělsko
Kreativní agentura: LOLA MullenLowe (Madrid)
Produkce: Proppa
Nanuky Magnum se poprvé objevily na trhu v roce 1989. Jsou tak populární, že mají mnoho levnějších napodobenin, včetně těch od tzv. privátních značek velkých retailových řetězců s potravinami. Značka Magnum se nyní rozhodla připomenout zákazníkům, že „originál je jen jeden“.
Podobné zadání může snadno zavánět povýšeným mentorstvím, které nemá rád nikdo, zákazníci sahají po levnější alternativě pak obzvlášť. Reklamní agentura LOLA MullenLowe proto zvolila v kampani nazvané „Stick to the Original“ cinematický spot pracující s velkou nadsázkou. Muž přinese domů nákup, jehož součástí je i krabice napodobenin nanuků Magnum. U jeho partnerky to spustí podezření. Co ještě vše předstírá?
Nechceme vám kazit překvapení. Před dalším čtením se podívejte na reklamu.
.
.
.
.
.
Na partnera postupně praskne, že je falešná jeho tenisová sportovní trofej, podezřelé jsou fotografie s jeho rybářskými a horolezeckými úspěchy. A nakonec se ukáže falešný i jeho knírek. S někým takovým hlavní hrdinka nemůže vydržet a odjíždí pryč z domu, aby ji klid přineslo až zakousnutí se do mléčné čokolády originálního nanuku Magnum.
Baví nás retro nádech spotu i jeho hudební doprovod. „Hudba je Koncert g moll Antonia Lucia Vivaldiho a my jsme nahráli (chorus) „fake, fake, fake" s profesionálním sborem v Abbey Road Studios. Tyto řádky jsme napsali tak, aby byly synchronizovány s původní Vivaldiho hudbou a odpovídaly scénám ve filmu. Vážnost hudby dobře kontrastuje s komedií a sbory dodávají příběhu svěžest, originalitu a lepší pochopení,“ vysvětlil tuto volbu v rozhovoru pro LBB Tomas Ostiglia, který v LOLA MullenLowe vede kreativní oddělení.
Dle něj bylo zásadní vyhnout se mentorství. S nárůstem nákladů na život a rozpouštěním úspor inflací lidé častěji šahají po levnějších alternativách. Zástupci značky Magnum tak reagují na spotřebitelský trend, který ubližuje jejich prodejům. Naštěstí to ale v tomto případě dělají způsobem, kdy je sice ten, kdo nakupuje „fejky“, vykreslen v negativním světle, ale díky silné nadsázce a zasazení do neurčitého retro bezčasí to ani diváci s podobným spotřebitelským chováním nebudou brát jako osobní útok.
Přesto poselství „Stick to the Original“ jasně zazní a je zapamatovatelné. A to je nemalá kreativní výhra.