Sexy muži vyrovnávají v reklamách nahé krásky
Letošní reklama na zmrzlinu Mrož je zase o něco odvážnější. Někomu to vadí, jiní zase oceňují snahu vyrovnat stavy nahých reklamních krásek. Společnost Prima ale není jedinou značkou, která se rozhodla svůj produkt propagovat s využitím pár svlečených mužů. Zahraniční značky sází ale spíše na postavu jediného muže.
Pozornost na sebe strhnul v poslední době především Zesty Guy. Ten propaguje italský dresink Zesty od společnosti Kraft. Největší rozruch vzbudila tahle tištěná reklama v časopise People.
Proti ní se ohradila americká organizace matek One Million Moms. Stížnost proběhla americkými médii, ale žádné škody nenapáchala. Spíš naopak. Přitáhla ke kampani ještě větší pozornost.
Kromě vlastního Twitteru @TheZestyGuy a čtyř půlminutových reklam, kde většinou přijde o tričko, je také možnost na stránce kampaně Let’s get Zesty se Zesty chlápkem vytvořit personalizovaný vzkaz Zestygram a sdílet ho s přáteli na sociálních sítích.
Podobnou kampaň spustila už v roce 2010 společnost Old Spice.
Old Spice sice vyrábí kosmetické produkty pro muže, ale firma si je vědoma toho, kdo tyto produkty nakupuje častěji. Proto ve svých spotech oslovila ženy prostřednictvím sexy muže - Isaiaha Mustafy. Poprvé to bylo v roce 2010. Na Twitteru poté rozjeli úspěšnou kampaň, kde Old Spice muž posílal personalizované video odpovědi na tweety. Speciálně se věnoval celebritám, které jej zmínily ve svých tweetech. Ohlasy byly tak velké, že u čokoládového svalovce společnost zůstala ještě několik dalších let.
Are you flirting with me, @oldspice guy?
— Alyssa Milano (@Alyssa_Milano) July 13, 2010
Old Spice dude replies on Twitter with personalized videos http://idek.net/2pAw
— Guy Kawasaki (@GuyKawasaki) July 13, 2010
Stejně tak používá podobný koncept opakovaně i společnost Prima. Reklamní spoty na zmrzlinu Mrož se několik posledních let nesou ve stejném duchu. Na rozdíl od jiných nanuků a zmrzlin, není marketing cílen na rodinu, ale jen na ženy. Tedy alespoň v rámci televizních reklam.
Na Facebooku je komunikace zaměřena jinak, soutěže o skládání zvířátek ze dřívek od nanuků nespadá zcela do konceptu, který byl v televizní reklamě nastolen. Na sociálních sítích se kampaň dočkala i alternativní interpretace. Dá se prý brát i jako motivace pro cvičení.
Zdroje: www.adweek.com, www.brandchannel.com