Soutěž IKEA o nalezení nejstaršího kusu nábytku vychytrale boří předsudky o jeho výdrži
IKEA je jistě nábytkářským středním proudem, který se snaží dostat do obýváků, kuchyní a ložnic co největšímu množství lidí. Dle řetězce to ovšem nemusí znamenat kompromisy v kvalitě. Jeho portugalská pobočka přišla s kampaní, která měla jednoznačně ukázat, že zboží z IKEA vydrží dlouhé roky. A zapojila do toho velmi chytře své zákazníky.
Ne každý si to možná uvědomí, ale zboží z IKEA má na vnitřní straně štítky s kódem, ze kterého je patrné i datum výroby konkrétního kusu nábytku. Páteří kampaně byla výzva, aby se lidé podívali do útrob svého nábytku z IKEA a tento štítek našli. Odměnou nálezcům těch nejarchivnějších kousků byly dárkové poukazy v ceně tisíců eur.
Zákazníci se stali ambasadory dlouhověkosti nábytku IKEA
V rámci této soutěže zaslali Portugalci na 4 573 štítků, a to spolu s osobními příběhy spojenými s těmito kusy nábytku, které se pochopitelně částečně objevily i na sociálních sítích. Samotní zákazníci se tak stali „ambasadory dlouhověkosti“ nábytku z IKEA.
Průměrné stáří obdrženého nábytku bylo 18,5 roku. Nejstarším nalezeným kusem byl ovšem dřevěný stůl, který vyšel z továrny v roce 1969. Byl tedy celých 55 let starý!
Kromě důkazů o trvanlivosti dodaných uživateli měla kampaň i další důležitý efekt. Znovu vyvolala emocionální vztah k nábytku IKEA. Pro mnohé lidi nejde jen o sériově vyráběné produkty, ale o pevnou součást jejich každodenního života.
Finančním výsledem kampaně bylo 14% zvýšení prodeje, přičemž 31 % z tohoto nárůstu pocházelo od nových členů IKEA. Zároveň se počet nových členů věrnostního programu IKEA zvýšil o 42 %.
Zdroj: AOTW