Spotify se chystá rušit účty uživatelům s ad blockem
Služba pro streamování hudby a podcastů přichází s tvrdším přístupem k ad blockerům. Zakročí přímo proti uživatelům, kteří takové nástroje používají.
Ve svých aktualizovaných podmínkách používání píše, že je zakázáno „obcházení nebo blokování reklamy u služby Spotify, stejně jako vytváření nebo distribuce nástrojů navrhnutých k blokování reklam ve službě Spotify". Trest za porušení zákazu může být absolutní, tedy alespoň v daném kontextu: zrušení účtu. Možná je ale také dočasná suspendace.
Spotify v neplacené verzi žije z reklam a to stejné logicky platí i pro umělce, co na něm nechají streamovat svá díla. Kdo nebude akceptovat, že výměnou za poslech zdarma bude vystaven reklamě, si dle nového postoje může jít tak koupit cédéčko nebo stáhnout alba oblíbených umělců v digitální verzi. Spotify zveřejnilo v březnu 2018, že takovýchto černých pasažérů jsou prý 2 miliony. Pravděpodobně si říkáte , že je to ohromné číslo. Ve skutečnosti reprezentuje jen 1,3 % uživatelské báze, což je výrazně menší podíl ve srovnání s mírou používání ad blockerů v běžné americké internetové populaci.
Přesto to je pro Spotify problém, který hodlá řešit. Nechce si kazit dobré ekonomické výsledky. Minulý týden vydala zprávu o stavu svého hospodaření za 4. kvartál a poprvé od svého založení vykazuje kladný provozní zisk (94 milionů dolarů) a čistý zisk (442 milionů dolarů). Služba ovšem nenaplnila očekávání analytiků, co se týče obratu. Od svého IPO v květnu minulého roku se zodpovídá svým akcionářům a je na níi vyvíjen mnohem větší tlak, aby nenechala ležet na zemi žádné obchodní příležitosti. S ohlášeným opatřením proti ad blockerům to přesně dělá. Vejde v platnost od 1. března 2019.
Zdroje: Spotify 1, Variety, Spotify 2
Kam dál?
Spotify umí i v marketingu a to dokonce i v tom mimo online svět. Loni v rámci své kampaně postavené na datech od uživatelů například radila, abyste se vyhýbali doktorům, co poslouchají na operačním sále songy Stressed Out nebo Stairway to Heaven.
Podívejte se na další povedené reklamy v článku Spotify o Vánocích opět sází na data od svých uživatelů. Dá vám pár rad na novoroční předsevzetí.