Tištěné 3D podpatky berou útokem francouzský obuvní průmysl
Bot není nikdy dost. To je mantra většiny žen. Někdy ale zkrátka projdete všechny obchody ve městě a stejně nenajdete pár, který by byl přesně podle vašich představ. Přitom stačí tak málo! Jeden dobrý nápad a kvalitní 3D tiskárna. Designéři z francouzského Unistudia vytvořili pro francouzský obchod s obuví Eram projekt Atelier 27, který považuje mnoho lidí za revoluci v obuvním průmyslu.
V rámci tohoto projektu si totiž můžete sami navrhnout vnější dekorativní obal podpatků vašich bot, který si necháte poté vytisknout na 3D tiskárně. Staré a okopané lodičky tak už nemusíte vyhazovat, stačí jim dát nový originální kabátek.
Je to jednoduché. Přijdete na prodejnu, dostanete do ruky tablet se speciální aplikací a během několika málo minut si vytvoříte vlastní návrh obuvi. Zvolíte si typ boty, výšku podpatku a pak už si jen hrajete. Chcete podpatek jednobarevný nebo pruhovaný? Má na něm být vaše jméno nebo jiný nápis? A co takhle ozdoba ve tvaru lebky, zmrzliny nebo kaktusu? Všechno může být.
Když je návrh hotový, je odeslán ve formátu STL přímo do 3D tiskárny Ultimaker 2+, která nové podpatky vytvoří za méně než hodinu. „Největší výzvou celého projektu bylo najít 3D tiskárnu, která by vytvořila vysoce kvalitní a spolehlivý produkt během relativně krátké doby”, uvedl spoluzakladatel Unistudia Paul-Etienn Meligne. Zákazníci čekají, než se jejich návrh vytiskne, proto je důležité, aby celý proces trval co nejkratší dobu. Aby byla zachována vysoká kvalita produktu, byl využit materiál zvaný PLA (polylactid acid), který patří pro svou kvalitu mezi ty nejpoužívanější pro 3D tisk vůbec.
Projekt je unikátní zejména zapojením zákazníků přímo do výrobního procesu daného produktu. Mohou jej navrhnout a pak sledovat, jak se obrázek z aplikace mění v reálný předmět. Díky tomu mají možnost vytvořit si k produktu vztah a lépe jej pak docenit. Mimo to také hraje na zákazníkovo ego příslibem unikátnosti jím vytvořeného produktu, což je něco, na co v dnešní době slyší většina konzumentů.
Zdroje: trendhunter.com, ultimaker.com, neuronalmotion.com