Twitter se podělí o příjmy z reklam s tvůrci videí
Twitter se pokouší držet krok s velkými hráči v distribuci videa. Na svém blogu oznámil, že tvůrcům videí bude platit podíl z příjmů, který plyne z pre-roll reklam. Musí ale nastavit trošku jiný systém, protože v počtu aktivních uživatelů nesahá YouTubu a Facebooku ani na paty.
Od roku 2006 Twitter nasbíral „pouhých“ 140 milionu denně aktivních uživatelů, kteří se jen těžko mohou rovnat počtům na největších dvou platformách, které dohromady nasbírají miliardy zhlédnutí videí denně. Proto přišly na řadu peníze. Tvůrci dostanou z reklam u videí 70 % a zbylých 30 % poputuje na účet Twitteru. YouTube a Facebook zdaleka nejsou tak štědří a svým tvůrcům dávají přibližně 55 % podíl z reklamních příjmů u videí.
We're expanding our revenue programs to empower creators to earn money in multiple ways! https://t.co/ebnJxNaZqA pic.twitter.com/OGlI9tbeMa
— Twitter Video (@video) August 30, 2016
Twitteru nezbylo nic jiného, než přijít s nabídkou, která bude opravdu lákavá. Na své konkurenty se kouká z hodně velké dálky, a aby se mu podařilo udržet alespoň v závěsu, musel začít protlačovat video více do svého obsahu. Algoritmy ostatních sítí preferují video už hodně dlouho dobu a důraz je také kladen na živá videa, která Twitter může hojně využívat díky vlastní aplikaci Periscope.
Nástroj k monetizaci se nazývá „Amplify Publisher Program“, který byl již dříve spuštěn pro pouze malou skupinu vydavatelů. Nyní je program rozšířen tak, aby ho mohl využívat kdokoliv schválený Twitterem. Tito odsouhlasení tvůrci budou moci vydělávat na svých videích pomocí pre-roll reklam jednoduchým schválením před nahráním na Twitter. Tvůrci si mohou vybrat, zda chtějí reklamu automaticky připojit ke všem videím, které nahrají, a zároveň je jim zachováno právo monetizovat ten samý obsah na jiných sítích.
I přes to, že Twitter nabídne uživatelům mnohem větší podíl, je jasné, že celkový příjem zdaleka nedosáhne takové výšky, jako u YouTubu nebo Facebooku. Na druhou stranu bude 70 % podíl na příjmech dostatečně velkým lákadlem, který bude stát minimálně za vyzkoušení a může přinést tvůrcům takovou částku, která je přesvědčí k pravidelnějšímu využívání Twitteru.
Zdroje: MarketingLand, Twitter Blog