Vinylové desky, nebo podtácky? Budweiser vytvořil kombinaci obojího
Budweiser spojuje svou značku s podporou hudby a činí tak i na velkém brazilském trhu. Ten je plný skvělých muzikantů, prosadit se proto není vůbec jednoduché. Obzvláště když se pohybujete žánrově mimo mainstream. Právě hudební alternativě se přitom Budweiser pokusil pomoci.
V kampani, za kterou stojí agentura Wieden+Kennedy São Paulo, vyměnil Budweiser ve vybraných barech největšího brazilského města a ve městě Curitiba typické kartonové podtácky pod pití za malé vinylové desky.
Na nich jsou umělci Aori, Kamau, Stefanie, Estudante, Monna Brutal & MCharles, Negra, Rê, Akira a Zudizilla.
Kreativní ředitelé W+K Alexandre Giampaoli a Humberto Cunha vysvětlují pozadí kampaně:
„Undergroundoví umělci musí co nejlépe pracovat s jakýmkoli prostorem, který mají k dispozici: plakáty, ulička, stanice metra — záleží na každém centimetru. Budweiser má přitom tisíce a tisíce mediálních ploch, které by se daly využít lépe. Skvělým příkladem jsou tácky. Navíc jsme slyšeli, že vinyl předstihl hry jako nejprodávanější formát fyzických médií na světě. Vzali jsme tedy často přehlížený barový artefakt a udělali z něj jeviště. Jsou jich tisíce. Po celé zemi."
Každý vinylový podtácek má zhruba stejnou velikost jako ten tradiční z kartonu a funguje na většině gramofonů. Ano, ač se vinyl vrací do módy, ne každý je takový fajnšmekr, aby měl doma gramofon. Pro tyto případy jsou hudební podtácky vybavené kódem prostřednictvím, kterých lze skladby pustit na Spotify.