Ze starého nové! H&M recykluje oblečení a vítězí na Cannes Lions
Recyklujeme sklo. Recyklujeme PET lahve a ani o tom nepřemýšlíme, přijde nám to správné a v souladu s péčí o životní prostředí. Když však přijde na oblečení, musíme se potýkat se smutnou statistikou. Globálně až 87 % oděvů končí na skládkách. Jak tedy bojovat proti změnám v klimatu? V H&M se s projektem Loop vydali na misi, jejímž cílem je to retailu vnést závan cirkularity.
Společně s hongkongským technologickým institutem a nadací H&M přichází s projektem Looop – s 1. světovým „systémem“ recyklace oděvů. Oč jde? Pokud na výrobu trička vezmeme jedno onošené, není nutné pěstovat více bavlny, protože k vytvoření nového kousku oblečení bylo použito něco, co už bylo jednou v oběhu. Říká se tomu cirkulární móda. A přesně k ní se směřuje projekt Looop, který nyní na světovém festivalu kreativy Cannes Lions získal Grand Prix v kategorii Design.
Když se ze starého stává nové
Chcete se na vlastní oči přesvědčit, jak vznikají nové kousky? Firma H&M na nákupní třídě Drottninggatan ve Stockholmu do svého vlajkového obchodu umístila skleněnou krychli, v níž můžete celý proces „přeměny“ sledovat. Projektu je uzpůsoben celý design a vizuální identita interiéru. Cílem bylo vytvořit netradiční zážitek, který zákazníky s oblíbenou oděvní značkou propojí a díky němuž si budou moci revoluční systém sami vyzkoušet a také se o celém procesu dozvědět více podrobností.
Koncept designu odráží kreativní módní ateliér, v němž se oslavuje řemeslo a samotný proces této nové technologie spíše než její výsledný produkt. Vypadá to tedy tak, jako byste navštívili výstavu, která vás krok za krokem vede cestou přeměny starého na nové. V celém interiéru vás provádí všudypřítomná vlákna rudé příze, která odkazují na barvu brandu H&M.