1100 kilogramů odpadu. S ním napsala Corona na mexické pláži vzkaz, který patří i vám

13. 6. 2022 | Petr Michl
Značka mexického piva Corona odstraňuje a recykluje víc plastu, než sama využívá. Vzkazem na pláži „napsaném“ s na ní sesbíraným plastovým odpadem vyzývá k akci i vás.

 

Pivo Corona prostě patří k popíjení na pláži. O to víc tuto značku patřící pod skupinu AB InBev trápí znečištění oceánů plastem a následně pak i pláží, které omývají. I z tohoto důvodu dlouhodobě mění své nakládání s plasty a nyní na domácí pláži v Mexiku dává světu skutečně nepřehlédnutelný vzkaz, že se musí zapojit všichni.

Značka ve spolupráci s agenturou Wieden+Kennedy Portland vytvořila ke Světovému dnu oceánů na pláži na poloostrovu Yucatán obří vzkaz, který v překladu říká:

Představte si svět bez plastů.

Tato slova jsou napsána plastem z oceánu.

Mohla by takto pokračovat donekonečna.

Slova ale nic nevyřeší.

Potřebuji, aby plasty zmizely z pláží,

jako je tato, i z vašich podniků.

Odstraňuje a recyklujeme více plastu,

než ho sami využíváme.

Ale problém této velikosti vyžaduje úplně každého.

Připojte se a chraňte naše oceány.

Corona

 

Pod podpisem značky s logem pak Corona přidává i link na web protectparadise.com, kde přidává více konkrétních informací k tomu, jak se do jejích proti-odpadových iniciativ zapojit.

Jak obří nápis vznikl? „Čištění pláže trvalo čtyři až pět dní. To zahrnovalo sběr plastů a jejich třídění podle typu a barvy nádob a následné odstranění značného množství mořských řas," prozradil pro Muse by Clio Brad Trost, creative director ve Wieden+Kennedy Portland, a přiblížil i další postup při tvorbě nápisu:

„Byly vykopány příkopy v typografických útvarech a naplněny plastem - vším od lahví na vodu a sandálů až po figurky akčních hrdinů. Trvalo to asi další tři dny, když se započítají mořské želvy, které si chodí dělat hnízda, a občasné překlepy (co potřebovali opravit, pozn. red.)."

Video zachycující celou akci naleznete níže.

 

Globální viceprezident společnosti Corona, Felipe Ambra, k akci uvedl:

„Světový den oceánů je příležitostí k zamyšlení a pochopení vlivu člověka na životně důležité přírodní zdroje. Vzhledem k dlouholeté historii společnosti Corona, která se snaží chránit (přírodní) ráje, jsme potřebovali vyslat světu důležité poselství. Vytvořili jsme tuto instalaci dopisu z plastu, abychom zdůraznili, že je čas na činy, nejen na slova. Musíme naléhavě jednat, abychom i nadále chránili naše oceány před každodenním znečištěním plasty, a doufáme, že tento vizuál inspiruje ostatní, aby přehodnotili svou roli a dopad, který mohou mít."

Planetě Země v 77 exemplářích

Není to navíc jediná kampaň, kterou si Corona připravila. Wieden+Kennedy Portland stojí i za myšlenkou snového spotu 77 Earths, který má přímou návaznost na vzkaz z pláže, který je složen ze 77 písmen. V režii Douglase Bernardta z produkce Stink Films vzniklo dílo, které říká:

Kdyby existovalo 77 Zemí, příroda by byla nekonečná. Pobřeží a hluboká modř by pokračovaly donekonečna. Nebyla by nouze o surfařské vlny ani o skryté pláže ... Mohli bychom promarnit celou Zemi. Nebo dvě. Nebo deset. (..) Není jich 77. Proto máme nulovou plastovou stopu. Přidejte se k nám a chraňte naše oceány."

Využívá krásné záběry z pláží v Brazílii a připomíná, že se chováme, jako kdybychom měli 77 planet, i když je tu jenom jedna.

Jak už vyplývá z citací výše, Corona si díky svému zodpovědnému chování může „dovolit kázat“. Aby ovšem učinila svůj závazek ještě silnější, bude recyklovat ekvivalent jedné plastové lahve za každý nákup v Brazílii, Chile a Guatemale.

Zdroje: Stink Films, Muse By Clio, Corona, Marketing Beat

Tip redakce

Není to zdaleka jediná plážová instalace Corony z poslední doby. Na billboardu Corony na brightonské pláži v Británii rozehraje slunce své divadlo jen na čtvrthodinu denně. Stojí to ale za to.

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: