ChatGPT přináší Úlohy (Tasks). Zjistěte, jak je nastavit

16. 1. 2025 | Petr Michl
OpenAI otevírá s funkcí Úloh dveře automatizaci pro každého. Váš AI agent vám vytvoří v nastavený čas tematický report nebo zadá příklad na procvičení jazyka, největší přínos ovšem nastane při možnosti napojení na vlastní e-mail, úložiště či konkrétní data.

 

AI chatbot OpenAI přináší první výraznou novou funkci v tomto roce. Jsou jí Úlohy (Tasks), jež může otevřít možnosti automatizace širokému množství uživatelů. ChatGPT jim dává k ruce agenty, kteří začnou pracovat i sami od sebe dle zadání.

Jak si Úlohy zapnout

Úlohy jsou dostupné pouze uživatelům prémiových verzí. Přístup k nim je k dispozici několika cestami. K zadávání v rámci chatu se dostanete po přepnutí verze jazykových modelů v dropdownu vlevo nahoře, model je v češtině pojmenovaný „GPT-4o s naplánovanými úlohami“.

 

Zároveň jsou dostupné i v Nastavení, kde vidíte přehled již zadaných Úloh.

A do stejného rozhraní se dostanete i přes link chatGPT.com/tasks.

Funkce je dle OpenAI dostupná ve webové verzi, i v mobilních aplikacích, v tuto chvíli ovšem nikoliv v desktopové aplikaci pro Windows. Aktuálně prochází globálním rolloutem a je možné, že ji v tuto chvíli i někteří prémioví uživatelé nemají k dispozici. V tom případě je potřeba prostě vyčkat, v nastavení se ovšem ujistěte, že máte aktualizovanou poslední verzi ChatGPT.

 

Víc než jen upozorněnky

Skeptický pohled na to, co nyní nabízí Úlohy, by je mohl brát jen jako další formu notifikace. Tasks umí plánovat kalendář, připravit vám příklady pro procvičení jazyka nebo zasílat reporty z vámi vymezených míst na webu.

Nyní se jedná o beta test. Ty pravé možnosti se vyjeví, když budou moc Úlohy prohlížet váš e-mail (a třeba psát návrhy odpovědí) nebo se propojovat s externími dokumenty. Ty pravé automatizace šetřící čas marketérům, ale třeba i obchodníkům, např. při personalizované komunikaci se zákazníky, se dnes odehrávají s pomocí nástrojů, jako jsou Make.com, Relay či Zapier. Úlohy v sobě nesou příslib vyškrtnutí prostředníka, a tím i otevření AI agentů mnohem většímu počtu uživatelům.

.

Jak funguje „naplánování úloh“

Nyní spočívá největší síla Úloh v možnosti prohledávat obsah na webu. Můžete tak zadat například: „Naplánuj mi každý den v 8:00 ráno přehled největších novinek z oblasti SEO (či jakéhokoliv jiného tématu) za uplynulý den.“ ChatGPT potom v daný čas odešle notifikaci do prohlížeče (aplikace) či e-mail obsahující požadované informace. Mezi ukázkami využití uživatelů na YouTube se mi zdál užitečný ranní souhrn cen vybraných akcií spolu s predikcí dalšího vývoje. Klidně ale můžete být kreativnější a nechat si sepsat každý den báseň na základě hlavních titulků na Seznamu.

U Úloh můžete konkrétně zadat:

  • Obsah samotné Úlohy

  • Frekvenci vykonávání Úlohy (každou druhou neděli v měsíci nebo třeba několikrát denně — zde se meze nekladou)

  • Způsob odeslání notifikace o provedení Úlohy
     

Sám jsem zkoušel nastavovat přehled novinek z technologické sekce zpráv tiskové agentury Reuters. Výsledky byly ovšem neuspokojivé. Report v zadaný čas jazykový model nedodal, a i jeho podoba po přímém vyžádání byla silně rozporuplná a neodpovídala zadání. Určitě tak bude účinnější, stejně jako v případě běžných konverzací s ChatGPT, nepočítat s tím, že bude výsledek dokonalý napoprvé. Chce to v konverzaci s chatbotem lépe definovat, co chcete, a jak by to mělo vypadat.

 

Přínos pro uživatele a výhled do budoucna

Hlavní přidanou hodnotou Úloh má být jednoduchost rozhraní pro jejich nastavení. Není k tomu potřeba ovládat žádné no-code či code platformy, práce s API a triggery. Prostě řeknete, co chcete, a kdy. Mimo různých sumarizací dat a reportů se hodí tam, kde pomáhá opakované upozornění či cvičení. A tím může být právě učení jazyka a učení obecně. Jak uvádíme výše, ty hlavní benefity přijdou s možností větší a specifičtější integrace s daty za branami ChatGPT.  Dle CEO OpenAI, Sama Altmana, má být letošní rok klíčovým pro nástup AI agentů. Loňský příběh věčně odkládané Sory je varovný, OpenAI ovšem tentokrát začíná se svým prvním výkopem dostatečně brzy.

Zdroj: OpenAI, foto (repro Marketing Journal)

Kam dál?

Jako inspirace pro úlohové prompty může posloužit následující LinkedIn příspěvek Floriana Camiadeho (nejlépe ho uvidíte po kliknutí na fullscreen mode v pravém dolním rohu)



 

 

Štítky dokumentu: AI

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: