ChatGPT přináší Úlohy (Tasks). Zjistěte, jak je nastavit

16. 1. 2025 | Petr Michl
OpenAI otevírá s funkcí Úloh dveře automatizaci pro každého. Váš AI agent vám vytvoří v nastavený čas tematický report nebo zadá příklad na procvičení jazyka, největší přínos ovšem nastane při možnosti napojení na vlastní e-mail, úložiště či konkrétní data.

 

AI chatbot OpenAI přináší první výraznou novou funkci v tomto roce. Jsou jí Úlohy (Tasks), jež může otevřít možnosti automatizace širokému množství uživatelů. ChatGPT jim dává k ruce agenty, kteří začnou pracovat i sami od sebe dle zadání.

Jak si Úlohy zapnout

Úlohy jsou dostupné pouze uživatelům prémiových verzí. Přístup k nim je k dispozici několika cestami. K zadávání v rámci chatu se dostanete po přepnutí verze jazykových modelů v dropdownu vlevo nahoře, model je v češtině pojmenovaný „GPT-4o s naplánovanými úlohami“.

 

Zároveň jsou dostupné i v Nastavení, kde vidíte přehled již zadaných Úloh.

A do stejného rozhraní se dostanete i přes link chatGPT.com/tasks.

Funkce je dle OpenAI dostupná ve webové verzi, i v mobilních aplikacích, v tuto chvíli ovšem nikoliv v desktopové aplikaci pro Windows. Aktuálně prochází globálním rolloutem a je možné, že ji v tuto chvíli i někteří prémioví uživatelé nemají k dispozici. V tom případě je potřeba prostě vyčkat, v nastavení se ovšem ujistěte, že máte aktualizovanou poslední verzi ChatGPT.

 

Víc než jen upozorněnky

Skeptický pohled na to, co nyní nabízí Úlohy, by je mohl brát jen jako další formu notifikace. Tasks umí plánovat kalendář, připravit vám příklady pro procvičení jazyka nebo zasílat reporty z vámi vymezených míst na webu.

Nyní se jedná o beta test. Ty pravé možnosti se vyjeví, když budou moc Úlohy prohlížet váš e-mail (a třeba psát návrhy odpovědí) nebo se propojovat s externími dokumenty. Ty pravé automatizace šetřící čas marketérům, ale třeba i obchodníkům, např. při personalizované komunikaci se zákazníky, se dnes odehrávají s pomocí nástrojů, jako jsou Make.com, Relay či Zapier. Úlohy v sobě nesou příslib vyškrtnutí prostředníka, a tím i otevření AI agentů mnohem většímu počtu uživatelům.

.

Jak funguje „naplánování úloh“

Nyní spočívá největší síla Úloh v možnosti prohledávat obsah na webu. Můžete tak zadat například: „Naplánuj mi každý den v 8:00 ráno přehled největších novinek z oblasti SEO (či jakéhokoliv jiného tématu) za uplynulý den.“ ChatGPT potom v daný čas odešle notifikaci do prohlížeče (aplikace) či e-mail obsahující požadované informace. Mezi ukázkami využití uživatelů na YouTube se mi zdál užitečný ranní souhrn cen vybraných akcií spolu s predikcí dalšího vývoje. Klidně ale můžete být kreativnější a nechat si sepsat každý den báseň na základě hlavních titulků na Seznamu.

U Úloh můžete konkrétně zadat:

  • Obsah samotné Úlohy

  • Frekvenci vykonávání Úlohy (každou druhou neděli v měsíci nebo třeba několikrát denně — zde se meze nekladou)

  • Způsob odeslání notifikace o provedení Úlohy
     

Sám jsem zkoušel nastavovat přehled novinek z technologické sekce zpráv tiskové agentury Reuters. Výsledky byly ovšem neuspokojivé. Report v zadaný čas jazykový model nedodal, a i jeho podoba po přímém vyžádání byla silně rozporuplná a neodpovídala zadání. Určitě tak bude účinnější, stejně jako v případě běžných konverzací s ChatGPT, nepočítat s tím, že bude výsledek dokonalý napoprvé. Chce to v konverzaci s chatbotem lépe definovat, co chcete, a jak by to mělo vypadat.

 

Přínos pro uživatele a výhled do budoucna

Hlavní přidanou hodnotou Úloh má být jednoduchost rozhraní pro jejich nastavení. Není k tomu potřeba ovládat žádné no-code či code platformy, práce s API a triggery. Prostě řeknete, co chcete, a kdy. Mimo různých sumarizací dat a reportů se hodí tam, kde pomáhá opakované upozornění či cvičení. A tím může být právě učení jazyka a učení obecně. Jak uvádíme výše, ty hlavní benefity přijdou s možností větší a specifičtější integrace s daty za branami ChatGPT.  Dle CEO OpenAI, Sama Altmana, má být letošní rok klíčovým pro nástup AI agentů. Loňský příběh věčně odkládané Sory je varovný, OpenAI ovšem tentokrát začíná se svým prvním výkopem dostatečně brzy.

Zdroj: OpenAI, foto (repro Marketing Journal)

Kam dál?

Jako inspirace pro úlohové prompty může posloužit následující LinkedIn příspěvek Floriana Camiadeho (nejlépe ho uvidíte po kliknutí na fullscreen mode v pravém dolním rohu)



Tip redakce

S novým rokem potřebujete jinou posilovnu než tu, ve které se zvedají činky. Vylepšete své AI dovednosti.

První letošní konference MARKETING MEETING se zaměří na to, jak využít umělou inteligenci a její nástroje při tvorbě marketingového obsahu značek. Čekají vás praktické tipy a know-how pro každodenní praxi, a to vše během šesti přednášek od inspirativních a zkušených speakerů.

Co vás bude čekat?

  • Kreativa na steroidech: Jak efektivně zapojit AI do vašeho kreativního procesu – od hledání insightů, přes tvorbu silného kreativního briefu až po finální exekuci? To předvedou Nikola Foktová a Zdeněk Bašus z Leo Burnett & MSL.
  • Fantastické AI nástroje a kde je najít? Michal Bubeníček z Etnetera Motion ukáže, jaké technologie vám mohou ušetřit čas, zvýšit efektivitu a posunout kampaně na novou úroveň. Těšte se na praktické tipy a konkrétní ukázky, které můžete začít hned používat.
  • Texty a AI – perfektní kombinace? Osvědčené tipy pro tvorbu textů s AI (a kdy se na to naopak vykašlat) ukáže copywriterka Oldřiška Hradcová z agentury Včeliště.
  • AI tvoří, právo boří? Průvodce minovým polem generovaného obsahu si pro vás přichystala právnička Petra Stupková z Legitas. Zaměří se na právní nástrahy spojené s užíváním generovaného obsahu: od autorských práv a ochrany osobnosti až po GDPR a odpovědnost za škodu.
  • Umělá inteligence  se nevyhýbá ani sociálním sítím. Vítězslav Klement z Lost Bunny Communication ukáže, jak vám může AI pomoci s komunikací vaší firmy na sociálních sítích. A jestli je to opravdu pomoc.
  • AI vychytávky v Canvě. Na této respektované platformě najdete řadu AI nástrojů na jednom místě. Které to jsou a jak je můžete využít, se dozvíte v přednášce Davida Svobody, držitele prestižního titulu Canva Verified Expert, plné překvapivých informací a praktických tipů.


Nechte si poradit, jak s AI tvořit obsah efektivně, kreativně a legálně! Už za týden ve čtvrtek 23. ledna.

Kompletní program i možnost registrace najdete ZDE.

 

Štítky dokumentu: AI

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: