Co je třeba k tomu, aby se zpravodajství na Twitteru dobře šířilo?
Sociální úspěch zprávy na Twitteru je podle výzkumníků z Kalifornské Univerzity v Los Angeles a laboratoří Hewlett-Packard založen na několika hlavních faktorech a dá se dle algoritmu vypočítat s přesností na 84 %.
Faktory, které mají vliv na sdílení odkazů na zpravodajské články, jsou:
- Zdroj, který článek vytváří a publikuje.
- Kategorie, do které zpráva náleží - jako je technologie, zdraví, sport.
- Zmínka o celebritách, oblíbených značkách nebo užití jiných významných jmen.
Čtvrtý aspekt, u kterého byl vliv na sdílení zkoumán, byl i jazyk tweetu - emocionální nebo objektivní. U šíření sdělení, ale nebylo prokázáno, že by volba citově zabarveného jazyka zprávy měla vliv na větší rozšíření tweetů. Ale je důležité zdůraznit, že se to týká zpravodajství.
Nástroj je užitečný zejména pro zpravodajské organizace, které tak mohou docílit větší čtenosti svých článků, které propagují na sociální síti Twitter.
Výzkumníci využili data od zpravodajského agregátoru - Feedzilly. Celkem prozkoumali kolem 40 000 odtweetovaných článků během z dubna roku 2011. Základním údajem pak pro výzkum bylo to, v kolika tweetech se sdílely jednotlivé odkazy na článek. Měřila se tedy takzvaná t-hustota.
Ukázkovým tweetem je například odkaz na článek od New York Times, ve kterém je zmíněn Apple, jeho produkt iPhone a navíc spadá do kategorie techniky.
Bits Blog: Apple Buddies Up With Cheaper Wireless Partners for iPhone nyti.ms/LcLviE
— The New York Times (@nytimes) June 8, 2012
Největší ohlasy na Twitteru vzbuzují zprávy spadající do technologické kategorie, následuje zdraví a zábava. Významným prvkem je i známé jméno, ale hlavním z prvků, které mají vliv na sdílení zpravodajských článků na Twitteru, je zdroj. I při informování o novinkách s Lady Gaga má větší šanci na sdílení tweet od @NYTimes než z oficiálního Twitter účtu Lady Gaga.
Sdílení tweetu s odkazem na zpravodajský článek je tak nejvíce závislé na důvěryhodnosti zdroje.
Zdroj: www.mashable.com