Čtvrtníčkův vánoční spot si dělá z Kauflandu legraci
Obchodní řetězec Kaufland uvedl v neděli 11. prosince na českých televizních obrazovkách svůj speciální vánoční spot Weihnachten Tour, který byl v televizi k vidění právě pouze v neděli, od 19.00 do 21 hodin před nebo po vysílání především hlavních zpravodajských relací. A jde tak trochu o bizár jak z pořadu Česká soda z devadesátých let.
Aby také ne, když režisérem reklamy vytvořené spolu s agenturou Feel Concepts a produkcí Switchboardfilms byl Petr Čtvrtníček. Ten stál i za letošním stejně laděným velikonočním spotem Schöne Velikonoce. Hlavními postavami jsou opět němečtí muži s kníry, kteří jsou jak vystřižení z parodie na postavy z porna z osmdesátých let. Jediným rozdílem je, že jejich primárním potřebou není sex, ale pořádný žvanec. Situace je v kraji zlá, Santa dokonce opekl vlastního soba na rožni. Vše ale vyřeší zahlédnutí svítícího loga Kauflandu v dáli, ráj konzumu je na dohled.
V obchodním domě následuje celá řada humorných situací. Mimo jiné spatříte třeboňské panny nebo špílec do zlatého prasátka Kofoly.
Pro fanoušky České sody je všechno to pitvoření s německým přízvukem úrovně, s níž se mohli naposledy pochlubit Karl a Egon z Alles Gute, zábavné. Cítí to tak i autor tohoto textu. Vše to ale působí jako meta fór od kreativce, který si chtěl odpočinout od vší té předstírané českosti. Od té, která je s názvem Kaufland těžko k uvěření, ale zlatavé lány obilí, patos, Čechomor a obrovské reklamní rozpočty ji lidem vtloukly do hlavy.
Čtvrtníčkovo dílo v sobě nese jakýsi podvratný duch, který lze nalézt třeba u Luďka Staňka, když se ve svém Pořadu mlátí do stehen a posměšně šišlá slogan Kauflandu: „Z lasky k Tchesku." Dokonce bychom mu věřili, že něco podobného by ve slavných dobách České sody natočil jako skeč z vlastní iniciativy. Jen nechápeme, co z toho má nyní Kaufland a proč mu za parodii vlastní dlouhodobé linky komunikace platí. Tak pohádkové české Vánotz všem!