Důvody a výmluvy aneb Proč marketéři nepraktikují personalizaci obsahu
Zdroj: Online personalizace na Shutterstock
O nutnosti personalizace v online marketingu slýcháme už několik let. Může to začít oslovením jménem v newsletteru a pokračovat zobrazením odlišného obsahu v newsletteru, na webové stránce či v reklamách na základě historie prohlížení konkrétního uživatele či dle dat z jiných zdrojů. Většina marketérů nicméně došla tak k oslovení u newsletteru a remarketingu a na pokročilejší formy personalizace nedosáhnou. Proč tomu tak je? Na to se snažil nalézt odpovědi výzkum amerických společností Demand Metric a Seismic.
Nadpoloviční většina respondentů mezi důvody nevyužívání personalizace obsahu uvedla, že nemají potřebné technologie (59 %), zdroje (59 %) a případně i to, že postrádají nutná data (53 %). 3 z 10 pak přiznali, že je takováto forma personalizace příliš složitá. Není to tak, že by se v ní velké množství marketérů zklamalo. Valná většina ji prostě ještě nezkusila. Naopak to má jen 6 % marketérů, kteří personalizaci vyzkoušelo, ale dle jejich hodnocení to nevyšlo.
Jak se o personalizaci obsahu a digitálních interakcí vyjadřují ti, kteří ji už úspěšně zavedli? Dle globálního výzkumu IBM z června 2015 patří mezi její hlavní benefity: vyšší míra engagementu a odpovědí (tyto faktory uvedlo 56 % respondentů), lépe načasované a relevantní interakce (47 %), vyšší zákaznická afinita a word-of-mouth (44 %), konverze více zákazníků (43 %), jasnější a více přesvědčivá komunikace (43 %), odlišení značky od ostatních a vyšší loajalita a retence zákazníků (40 %).
Kompletní přehled vyslovených benefitů personalizace si prohlédněte v grafice níže.
Jak jste na tom s personalizací digitálního obsahu a interakcí vy? Hledáte důvody, proč ji nemůže vyzkoušet, nebo se zaměřujete spíše na to, co vám může přinést?
Zdroje: eMarketer, Seismic