Instagram zavádí algoritmus pro všechny uživatele
Je to tady. Byl zahájen roll out algoritmického řazení příspěvků ve feedu Instagramu. Obrázková aplikace poprvé zveřejnila tento záměr v březnu s tím, že algoritmus bude nejdříve zkoušet na testovacím vzorku. Na negativní reakci uživatelů reagoval ujištěním, že nic ještě není najisto a že, kdyby na to došlo, dá vědět.
We're listening and we assure you nothing is changing with your feed right now. We promise to let you know when changes roll out broadly.
— Instagram (@instagram) March 28, 2016
Přesně to se nyní děje. Algoritmus bude postupně nasazen u všech uživatelů.
Fungování algoritmu Instagram vysvětlil již dříve tímto způsobem:
„Pořadí fotografií a videí ve vašem feedu bude založeno na pravděpodobnosti, že se vám daný obsah bude líbit, na vašem vztahu se sdílející osobou a stáří příspěvku,"
Do značné míry to tak připomíná způsob fungování algoritmu Facebooku a je jen logické, že Instagram bude primární sociální médium svého vlastníka následovat.
Jedním z důvodů pro změnu je také navýšení příležitostí k servírování většího počtu reklam.
Nejnovější blogový příspěvek Instagramu pak obhajuje své rozhodnutí takto:
„Lidé přicházejí v průměru 70 % příspěvků v jejich feedu. Udržet krok se všemi fotografiemi a videi, které sdílí lidé na stále rostoucím Instagramu, je čím dál těžší. V průběhu několika posledních měsíců jsme zkoušeli tuto novou formu doručování příspěvků části komunity uživatelů a zjistili jsme, že lidé více fotografii lajkují i komentují a jsou obecně více aktivní.
S novým zobrazováním příspěvků vám neuteče video po koncertě vaší oblíbené kapely, i kdyby bylo nahráno na druhé půlce světa v jiném časovém pásmu. Bez ohledu na to, kolik účtů sledujete, by se k vám také měli dostat poslední příspěvky vašich přátel."
Přes sentiment po starém nikterak nefiltrovaném feedu je nutné uznat, že s narůstajícím počtem příspěvků je inteligentnější forma řazení na místě.
Kam dál?
Instagram není v poslední době jediný, kdo přišel s podobnou změnou. Před několika měsíci oznámil opuštění čistě chronologického feedu a příklon k algoritmu i Twitter. Hlavním cílem je v obou případech zvýšit průměrný čas strávený v sociálním médiu a nabídnout uživatelům více reklamních příspěvků.
O tom, že i reklamy na Instagramu můžou být velice efektivní, se přesvědčte v případové studii ZOOTu z Marketing Festivalu.