Jak marketingově využít zatmění slunce? Sušenky Oreo nechaly zabalit dnešní vydání The Sun do poloprůsvitné fólie
Sušenky Oreo už mnohokrát ukázaly, že jsou hvězdami real time marketingu. U příležitosti dnešního zatmění slunce se také nenechávají zahanbit. Dnešní vydání novin The Sun vyšlo v tmavém a jen částečně průhledném igelitovém obalu s motivem sušenky Oreo zakrývající slunce.
O úrovni britského bulvárního plátku The Sun si můžete myslet ledasco, těžko ale zpochybníte jeho prodeje cca 2 milionů výtisků denně a také to, že jeho název sedí dokonale na marketingový šprým sušenek Oreo. Ty s dnešním vydáním The Sun alespoň obrazně zakryly slunce.
Guys, you're loving the #oreoeclipse cover - but don't ACTUALLY use it to look at the eclipse, alright? pic.twitter.com/xf492w0cQT
— The Sun (@TheSunNewspaper) March 20, 2015
Zároveň je kampaň realizovaná agenturami Grand Visual a Outdoor Plus doplněna mimo hashtagu #Oreoeclipse i digitálními billboardy v Londýně a Edinburku. Na nich sušenka Oreo postupně zakrývala slunce, přičemž synchronizace načasování s reálným zatměním byla koordinována s pomocí informací Královské astronomické společnosti a portálu TimeAndDate.com
Creative #advertising from @Oreo for the #oreoeclipse via @clearchanneluk #DOOH pic.twitter.com/79Rwi2w6pJ
— Simon Sugar (@Amscreen_Simon) March 20, 2015
Skvělý kreativní nápad má přeci jenom trochu škraloup. Obal The Sun v podobě tmavého poloprůsvitného igelitu začali lidé používat jako pomůcku pro přímý pohled na slunce. Tak to pochopitelně nefungovalo a The Sun to za to v sociálních médiích od svých čtenářů schytává. Dle názoru mnohých měl na obal umístit upozornění, že k tomuto účelu není vhodný. A jak je patrné z výše uvedeného tweetu z oficiálního účtu @TheSunNewspaper, alespoň zpožděně tak již činí. Ač vás mohou při čtení těchto řádků napadnout zkazky o amerických spotřebitelích a nutnosti upozornění, že v zrcátkách automobilů se můžou jevit objekty v jiné než skutečné velikosti, pravdou je, že v době, kdy si koupit na ulici disketu je de facto nemožné, si mohlo noviny s tmavým igelitovým přebalem pořídit velké množství lidí právě za účelem jeho použití na pozorování slunce.
Doufejme tedy, že po zjištění nefunkčnosti Oreo obalu lidé přímý pohled do slunce brzo vzdali a že nebude mít celá kampaň nějakou dohru spojenou s poškozením zraku čtenářů. Zatím nám může připomínat, že i vynikající myšlenku proti vám může obrátit i malá nedomyšlenost. Ďábel se totiž skrývá v detailu.
Zdroje: TheDrum, CampaignLive, The Guardian