Láskyplný páteček od Kofoly táhne. Den navíc na lásku přidává zaměstnancům Rodinný pivovar Bernard a další firmy
Zdroj: Rodinný pivovar Bernard
Po „work-life balance“ je tu „work-love balance“. Společnost Kofola ČeskoSlovensko symbolicky otevřela téma nedostatku lásky ve společnosti zavedením Láskyplných pátečků, Všichni jejich zaměstnanci si nově mohou vybrat jeden volný pátek navíc, aby jej mohli strávit se svou partnerkou či partnerem. Zároveň svou aktivitou chtěla inspirovat ostatní. A to se daří. O Láskyplný páteček projevilo zájem dalších zhruba 50 firem v Česku a na Slovensku. Mezi nimi je například Rodinný pivovar Bernard nebo společnost Tatry Mountain Resorts.
Tento benefit zavedla Kofola poté, co průzkumem zjistila, že Češi i Slováci se svými polovičkami tráví v průměru jen dvě a půl hodiny denně, z toho většinu zaberou rutinní činnosti či starost o domácnost. Jannis Samaras, majitel a náčelník Kofoly ČeskoSlovensko, k němu říká:
„Jsme rádi, že se náš nápad ujal. Nejde jen o samotný den volna na lásku. Celá Kofola je o lásce a vztazích, a my chceme o jejich důležitosti nahlas mluvit. Je proto skvělé, že nám v tom pomáhají další ikonické značky jako Rodinný pivovar Bernard, nebo například jeden z nejvýznamnějších středoevropských provozovatelů hotelů a zábavních areálů, společnost Tatry Mountain Resorts.”
Rodinný pivovar Bernard se připojil se svými zhruba 260 zaměstnanci. „Den volna na lásku je skvělý nápad, který rádi využijeme. Chceme, aby lidé v našem pivovaru byli spokojení, a to bez dobrého partnerského a rodinného zázemí nejde. Vztahy s našimi nejbližšími a dobře strávený společný čas jsou základ, na kterém stavíme vše ostatní,“ vysvětluje Stanislav Bernard, zakladatel a spolumajitel Rodinného pivovaru Bernard.
A obdobně se k nápadu staví i Igor Rattaj, předseda představenstva Tatry Mountain Resorts. „V našich resortech na Slovensku, v Česku, Rakousku a Polsku se o to, aby každý mohl strávit se svou partnerkou či partnerem láskyplné chvíle, starají stovky zaměstnanců. Za to si i oni zaslouží svůj Láskyplný páteček,” potvrzuje.
Z dalších firem, které se k projektu přidaly, lze jmenovat například výrobce domácích spotřebičů Haier, COOP Jednotu Borský Svätý Jur, síť čistíren Kvapka či realitní kancelář Romantické chalupy. Zájem projevili například i zaměstnanci slovenského Telekomu nebo Podravky.
Věnovat lidem čas na vztahy je pro firmy výhodné. Zaměstnavatel se může odlišit od konkurence na pracovním trhu, přilákat nové zaměstnance a lépe si udržet ty současné. Na work-love balance nejvíc slyší nastupující generace, jak potvrzuje psychoterapeutka Markéta Šetinová: „Mladí lidé o vztazích hodně přemýšlí a řeší, jak na nich pracovat. Zaměstnání si raději hledají ve firmách, které si důležitost vztahů a osobního života uvědomují. Důležité ale je, abyste se v záplavě nabízených benefitů na trhu práce nějak odlišili a zaujali. Láskyplný páteček je vtipný a výrazný symbol, kterého si lidé všimnou a také si jej zapamatují.“
Jak se přidat k Láskyplnému pátečku je jednoduché
Zájem veřejnosti připojit se k Láskyplnému pátečku potvrzují data z průzkumuKofoly realizované agenturou Ipsos: čtvrtina dotázaných si myslí, že by jejich firma byla k nápadu vstřícná. Zároveň třetina respondentů říká, že by se nebáli o den volna na lásku svého šéfa či firmu požádat.
Na webu www.laskyplnypatecek.cz, který spustila v květnu Kofola, si lidé mohou otestovat vztah s partnerem nebo svému zaměstnavateli poslat žádost o volno na lásku. Pro Láskyplný páteček v České republice zde již hlasovalo téměř 10 tisíc lidí. Firmám, které se rozhodnou se k iniciativě připojit, Kofola nabízí podporu. Stačí jen vyplnit formulář nebo napsat na laskyplnypatecek@kofola.cz. „Rádi bychom nastartovali pozitivní změnu napříč společností. Jsme ochotni sdílet naši zkušenost. Rádi poskytneme informace z výzkumů, ale i návod, jak na celou věc jít a jak ji uchopit například v interní komunikaci,“ říká generální ředitel Kofoly Dan Buryš,
Společný čas není samozřejmost
Podle průzkumu, který Kofola realizovala prostřednictvím aplikace Instant Research od Ipsos, by den volna na lásku uvítalo 82 % lidí. Téměř dvě třetiny dotázaných (63 %) ve výzkumu řekly, že mají na partnera méně času, než by bylo zapotřebí. Kvalitně prožitého partnerského času si užívá 58 % lidí jen občas, 22 % dokonce jen jednou až dvakrát za měsíc nebo i méně.
Důvod, proč se především v pracovních dnech lidé jeden druhému dost nevěnují, jsou rutinní povinnosti jako péče o děti či domácnost. Na druhém místě je psychická únava z práce, následuje únava fyzická. Lidé také komunikaci přesouvají do online prostředí. Celých 42 % partnerů je schopno si namísto osobního rozhovoru chatovat i když jsou fyzicky spolu.