Mámy to chtěj taky. A teď ještě posílají pozdrav z (rodičovské) dovolené

16. 8. 2024 | Petr Michl, TZ
Platforma MUMDOO, jejímž posláním je spojovat mámy s firmami hledajícími odborné posily, odhalila putovní výstavu vzkazů žen na rodičovské dovolené v OC Letňany. Mámy je můžou poslat o prázdninách zdarma skrze aplikaci Pohlednice online Českou pošty.


Zdroj: MUMDOO


Česko se svými až 208 týdny obsazuje první příčku žebříčku nejdelších rodičovských dovolených v Evropě. Přibližuje se jí Slovensko či Německo se 156 týdny, naopak Velká Británie s Portugalskem nabízí týdnů pouze 13. Na fakt neefektivní pracovního zapojení žen na rodičovské dovolené upozorňuje s novou aktivitou platforma MUMDOO, jejímž posláním je spojovat mámy s firmami, které shání odborné posily do pracovních týmů. S tématem přichází v letním období, kdy je otevírání poštovní schránky spojeno s napětím, z jakých světových koutů doputuje barevná pohlednice. Místo pohlednice od moře však posílá pozdrav z tak trochu jiné dovolené – z té mateřské nebo rodičovské.

Mámy mohou o prázdninách zdarma zaslat díky spolupráci s Českou poštou graficky zpracovaný pohled, ve kterém mohou nasdílet zážitky, radosti i výzvy, které během péče o své malé děti zažívají. Tyto osobní příběhy pak dohromady tvoří ucelenou výstavu, která čeká na návštěvníky v OC Letňany až do 15. září. Výstava je umístěna naproti jednomu z hlavních vchodů a je rovněž viditelná i z horního patra obchodního centra.


Zdroj: MUMDOO

„V MUMDOO věříme, že sdílení radostí i strastí spojených s mateřstvím napomůže k rozvinutí debaty ve veřejném prostoru o tom, jak moc je důležité umožnit každé mámě volbu, zda při péči pracovat na částečný úvazek či nikoliv,“ popisuje spoluzakladatelka platformy Kristýna Cejnarová. Tyto pocity řada žen zažívá právě ve spojitosti s tím, že je v Česku rodičovská v porovnání s jinými sousedními státy nejdelší.

Pro řadu maminek je totiž možnost rozvíjet své dovednosti a udržovat si kontakt se svým zaměstnavatelem zcela klíčové. V praxi na příbězích matek vnímám mnohdy bezmoc a bezvýchodnost, kdy ani nepočítají s možností, že by mohly být podpořeny zvnějšku, ať už partnerem, prarodiči, paní na úklid, chůvou či konkrétní institucí a snaží se to všechno zvládnout samy,“ říká psycholožka a psychoterapeutka Eliška Remešová.

Pomoci s flexibilitou částečných úvazků se platforma MUMDOO zabývá už třetím rokem. „Byly jsme velice zvědavé, co se v pohlednicích dočteme, a jakou zprávu budeme moci veřejnosti i firmám-zaměstnavatelům předat. Výsledkem je široká škála různorodých, a často i velice osobních zpovědí,“ dodává Lucie Bášová, druhá ze zakladatelek MUMDOO.

Pro návštěvníky obchodního centra je v provozu jako součást výstavy také speciální fotokoutek se selfie stojanem a speciálním MUMDOO rámečkem, kde se mohou maminky vyfotit se svými dětmi a sdílet fotky na sociálních sítích. Do budoucna je v plánu výstavu nechat putovat i do dalších měst, například do nedalekých Pardubic.


Jeden z vizuálů kampaně „Mámy to chtěj taky“. Zdroj: MUMDOO

Aktivace k zasílání pohlednic probíhá čistě v online prostoru – zejména na sociálních sítích MUMDOO, jejich příznivců a influencerů. Šíření povědomí o tomto projektu navazuje na nedávno uvedenou kampaň „Mámy to chtěj taky. Nechme je si vybrat“, která upozorňuje na předsudky a překážky, s nimiž se potýkají pracující rodiče, a které jsou často součástí návratu do práce během nebo po rodičovské dovolené.


Zdroj: MUMDOO



Zdroj: MUMDOO

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: