McDonald’s chtěl v Japonsku vyprávět příběh o letní lásce. Zákazníkům z toho vyšlo anime pro dospělé
McDonald’s připravil na léto edici svých šumivých limonád McFizz a chtěl ji obohatit o příběh něžné lásky. V rukách zákazníků se nicméně rychle vytratila.
Lovestory se odehrává přímo na produktu. Z jedné strany průhledného plastového kelímku je ilustrace chlapce, na druhé straně dívky. Jakmile McFizz dopijete, odkryjí se oba najednou v celé kráse a stojí proti sobě. Vhodným pootočením pak donutíte hlavní hrdiny fastfoodové romance k tomu, aby se nesměle políbili. Vypadat by to mělo zhruba takto.
Živě si umíme představit, jak zavládlo při představení tohoto konceptu marketingovému vedení McDonald’s v Japonsku nadšení. Je to chytré a roztomilé zároveň. Představené ilustrace také vytvářejí zákazníkovi vazbu přímo na produkt. Celé to zní velmi poeticky. Ovšem jen do okamžiku, kdy začnou otáčet kelímkem poněkud zvrhlejší duše, případně když dají více kelímků do sebe.
McDonald’s Japan kampaň dosud nepozastavil a nehodlá tyto excesy ani nijak komentovat. Částečně to může být funkční taktika. Fotografie s vedením původně nezamýšlenými pozicemi chlapce a dívky jsou především odrazem těch, co je vytváří. Kelímková kámasutra se stala rychle virální a s ní i zmínka o nápoji McFizz. Dokonce si umíme představit, že si ho lidé budou kupovat pro vlastní zkušenost s otáčením a kelímek nepoletí jen tak do koše. Stejně se ale pravděpodobně nedá předpokládat, že by se stal stálicí v nabídce fast-foodového řetězce.
Zdroje: Twitter, Delish
Tip redakce:
Internet je kruté místo plné poťouchlých lidí. Přesvědčilo se o tom mnoho značek, které pořádaly online soutěž se zadáním kreativní úpravy produktu či loga. Přečtěte si o tom v článku Pepsi a Hitler Aneb Crowdsourcing, který se hrozivě nevyvedl.