Pojďme si povídat o tatarce a másle
Unilever nás provází téměř každou minutou našeho dne – ráno si čistíte zuby pastou značky Signal, použijete tělové mléko Dove, oblečete si v Persilu čerstvě vyprané oblečení. U snídaně si namažete rohlík Florou, Ramou nebo Perlou (všechny od Unileveru). Na oběd k hranolkám si dáte tatarku Hellmann's a pak doma uklidíte s Cifem. A když se večer vyčerpaní svalíte do křesla k televizi, většina reklam je taky od Unileveru.
Když se taková společnost rozhodne změnit svoji marketingovou strategii je pak jasné, že to bude ve velkém. Nejedná se však o změnu na poli tradičních médií, ale o změnu v oblasti médií sociálních. Už nějakou dobu je trendem snažit se fanoušky více zapojit a snažit se mezi nimi a značkou vybudovat dlouhodobější vztah. Hlavní změnou je tedy přechod k buzz marketingu, konkrétně k word of mouth – tedy šíření informací o značce šuškandou. Základem u tohoto druhu marketingu je osobní doporučení, o značce by měli mluvit sami spotřebitelé. Tedy stávající zákazníci by měli v podstatě lákat další potenciální zákazníky.
U Unileveru si totiž uvědomují, že ne všichni jejich „fanoušci“ na sociální síti jsou jejich opravdovými fanoušky. Rekrutování lidí na základě soutěží a slev nepřináší totiž loajální zákazníky. To se teď snaží Unilever změnit.
Ale aby se dobré jméno společnosti začalo samovolně šířit, bude se muset Unilever aktivně zapojit do komunikace se svými zákazníky. Můžeme tedy očekávat recepty či rady na odstraňování odolných skvrn od tatarky? Asi ano.
Zdroj: www.marketingmagazine.co.uk