Reklama týdne: IKEA spouští fiktivní luxusní značku EUREKA SPIRITSIS
Značka: IKEA
Kampaň: Eureka Spiritsis
Kreativní agentura: Mother London
Režisér: Gustav Sundström
Produkce: Minds Eye
Nábytkářský řetězec IKEA odstartoval ve Velké Británii a Irsku kampaň, v níž se se pozicuje do luxusního segmentu. Reklama na fiktivní značku EUREKA SPIRITSIS využívá mnoho z fíglů, které prémiové značky používají.
Reklamní agentura Mother zapojila vážnou hudbu, tlumená světla, tmavé barvy a distingovaného herce v obleku, který se vám s grácií kouzelníka snaží namluvit, že výběr dvířek do kuchyňské linky má něco společného s otevíráním „dveří vaší osobnosti“. Potvrzením kvality je pak záruka na šuplíky trvající celé čtvrtstoletí.
Stačí ovšem rozsvítit a herec odchází ze scény ve žlutém tričku zaměstnanců švédského řetězce a anagram
EUREKA SPIRITSIS
se mění na
SUPRPRISE, IT’S IKEA.
Značka přitom deklaruje, že v reklamě lhala jenom názvem. Jinak je všechno pravda.
„Přestřelený“ spot s cellistkou na židli létající ve vesmíru umožňuje rychlý návrat na Zem, kde se divák rád zasměje falešnému pozlátku luxusu. Dle manažerky komunikace IKEA pro Velkou Británii a Irsko, Kemi Anthony, je cílem kampaně představit kuchyně IKEA jako stylové, praktické a odolné. A jistě také jako ty, které se mohou klidně rovnat s těmi propagovanými s puncem prémiového zboží.
Zajímavá je ovšem i digitální složka kampaně. V ní odborník na etiketu William Hanson pokračuje na TikToku v duchu reklamy EUREKA SPIRITSIS a představuje jednotlivé charakteristiky kuchyní IKEA. A samozřejmě u toho nechybí tklivé smyčce v podkladu.
William Hanson greets an IKEA kitchen specialist for tailor-made kitchen advice #Ad
IKEA drawers guaranteed for 25 years #Ad 25 Year Guarantee applies to METOD kitchens
How to mix and match your cabinet doors with William Hanson #Ad Mix & Match applies to METOD kitchens
Tento typ marketingu nás baví i v kontrastu k běžným reklamám IKEA, které jsou mnohem otevřenější. Třeba ta spuštěná i v České republice minulý týden mluví s pochopením k lidem, kteří mají doma nepořádek. Nevidí v něm přitom důvod pro stud, ale příležitost.
Tip redakce
Co všechno můžou udělat smyčce v hudebním podkladu, skvěle napsaný text podaný sugestivním voiceoverem a dobře sestříhané záběry?
Filmař Luke Aker z Floridy se rozhodl prodat 17 let starou ojetinou Nissan Maxima i své řemeslo. Starý Nissan držící pohromadě i díky utahovacímu popruhu dostal propagační video vykrádající všechna klišé, která vás ve spojení s automobilovou reklamou napadnou. Stal se z něj virál a nakonec ho odkoupila sama automobilka.