Sociální experiment: Opilý řidič taxíku vyvolá okamžitý vztek svých pasažérů

12. 4. 2016 | Petr Michl
Vadí vám alkohol za volantem? Vsadíme se, že ano. Jak byste potom reagovali na to, kdyby si při řízení přilepšoval z lahve kořalky nebo plechovky piva taxikář, co vás zrovna veze?

Vadí vám alkohol za volantem? Vsadíme se, že ano. Jak byste potom reagovali na to, kdyby si při řízení přilepšoval z lahve kořalky nebo plechovky piva taxikář, co vás zrovna veze? V sociálním experimentu organizace Safe Roads Alliance lidé, kteří jsou svědky takovéhoto chování, doslova vybuchnou.

De facto po pár vteřinách, co si všimnou, že si taxikář přilepšuje z lahve z pytlíku, se začnou vyptávat, co to pije, posléze mu spílat a dožadovat se okamžitého zastavení. PSA spot natočený agenturou Mullen Lowe má ale v sobě překvapivý zvrat. Podívejte se na něj sami.

Ano, sledování digitálních obrazovek při řízení může být dokonce nebezpečnější než alkohol v krvi jezdce, přesto je námi mnohem více tolerován. Je dokonce horší než telefonování za jízdy, to totiž zvyšuje dle americké National Safety Council pravděpodobnost nehody čtyřikrát, zatímco psaní zpráv osmkrát až třiadvacetkrát.

Lidé píšou zprávy na telefonu, ačkoliv ví, že je to špatný nápad. Stejně si ale řeknou: 'Mně se to nestane, ' a pokračují v tom... Mnohem více lidí je zraněno v nehodách zaviněných jejich nepozorností než u těch spojených přímo s alkoholem. Je jasné, že řízení pod vlivem nemůže být zlehčováno a každý rozumný člověk ho hodnotí jako špatný nápad. Proč ale vnímáme řízení a psaní na telefonu odlišně?" uvádí pro Adweek kreativní ředitel MullenLowe, John Kearse. Je přitom zřejmé, že práce jeho agentury na tento paradox upozorňuje obzvláště účinným způsobem.

 

Tip redakce:

Ano, sáhnout po telefonu poté, co pípne či zadrnčí, se pro nás stalo takřka neovladatelným reflexem. Nic to nemění na tom, že bychom si ho měli při řízení automobilu odpustit. Další způsob, jak na to skvěle upozornit, ukázal minulý týden zveřejněný spot od agentury Clemenger BBDO pro novozélandskou Transport Agency. V tomto případě nejde o žádný sociální experiment, situace zachycená ve videu je dokonce poměrně nepravděpodobná. Reakce spolujezdců na snahu řidiče kouknout se na telefon a vystrašené pohledy, které vyvolá, jsou ovšem k nezaplacení.



Tato PSA reklama vyjadřuje vyloženě něžně to, že by řidič měl myslet nejenom na sebe, ale i na bezpečí lidí, co s ním jedou ve voze. V situaci, kdy mnozí lidé riskují životy jen kvůli okamžitému uspokojení zvědavosti po novém mailu, zprávě či notifikaci na sociálních sítích, to je potřeba připomínat o to více.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: