Studie: Největší vliv na rozhodování o nákupu má názor expertů
V době internetu jsou jakékoliv informace bez problému přístupné. Každý zákazník tak před nákupem projde spousty článků, recenzí i zkušeností. Jaký typ obsahu je pro zákazníky při rozhodování o nákupu nejdůležitější? Jáká média jejich rozhodnutí ovlivňují? Na to odpovídá nová studie Nielsen.
Nielesen zpracoval pro společnost inPowered studii, která zahrnovala 900 respondentů. Ve studii se zaměřili na různé kanály content marketingu a jejich roli v rozhodování o nákupů. Z výsledků je jasně vidět, že při hledání produktů a informací se zákazníci spoléhají mnohem více na on-line prostředí. V posledních několika letech jsou pro ně jako zdroj informací relevantnější sociální sítě, uživatelské recenze a online reklama. Stejně tak se stalo častějším i využívání odborných recenzí.
Právě odborné recenze se ukázaly jako médium, které má při rozhodování největší úspěšnost. Obsah o produktu na stránkách třetí strany byl až o 83 % efektivnější než uživatelské hodnocení a o 38% efektivnější než obsah poskytnutý přímo značkou. Nezávislé recenze kromě vysokého vlivu na rozhodnutí podporovaly také zlepšení vztahu k samotné značce a její samotnou znalost.
Nárust hodnot v procentech u daného média a kategorie. Tmavší čísla ukazují silný nárust.
Na druhou stranu, při výběru zboží, u kterého jsou velmi důležité technické specifikace (například fotoaparáty), byl nejdůležitější brandovaný obsah. To je pravděpodbně způsobeno v přesvědčení, že nejpřesnější technická data bude mít přímo značka, která produkt prodává / vyrábí. U výrobků, jako jsou autosedačky, měly nějvětší efektivitu při zvyšování zájmu o nákup uživatelské recenze. Matky dětí totiž považují ostatní matky jako "experty" v daném oboru, a proto má jejich názor vysoký vliv.
Jako kritérium studie vzala společnost Nielsen i cenovou kategorii produktu - v sektoru produktů s dražším zbožím ( nad 20 000 Kč) se zákazníci nejčastěji rozhodovali podle nezávislého obsahu, zatímco u levnějšího zboží na ně působil spíše obsah přímo od značky.
Celou studii si můžete prohlédnout zde.
Zdroj: MarketingLand