Studie: pouze 8 % tiskových zpráv je novináři medializováno
Jak se dostat do médií? Nebo spíše – jak se dostat k tzv.„gate keeperovi”, tedy novináři, který může vaše informace a zprávy uveřejnit či zpracovat? Zdánlivě to může být velmi jednoduché, stačí jeho e-mail nebo kontakt na sociálních sítích. Ovšem pravdou je, že většinou je nutné o přízeň a pozornost novinářů bojovat mnohem více a aktivněji.
Otázku, jak zvýšit svoji šanci na zviditelnění v mediálním prostoru, si kladla také studie firmy Propel. Posbírala dala od svých zákazníků, kteří používají jejich PR software ke kontaktování novinářů, vyhodnotila tak více jak milion tiskových zpráv a mediálních prezentací. A svou studií odpověděla také na palčivý dotaz: kolik tiskových zpráv a tzv. „pitches” se reálně dostane do médií? Výsledky ukazují, že se jich z celého množství reálně zveřejní pouze 8 %.
K medializaci přes jednoduché (a pouhé) otevření e-mailu
Jak můžete vidět v grafu níže, v mnoha případech se zkrátka e-mail ztratí pod nánosem dalších zpráv a není ani přečten. Pouze 29 % e-mailů je reálně otevřeno a jen na 3 % e-mailů novináři reálně i odpoví.
Měla by vás – jakožto PR specialisty – tato data deprimovat? Na jednu stranu mohou, ovšem na stranu druhou zde můžeme (mezi řádky) číst, jakou hodnotu přináší do tohoto procesu schopnost dobře komunikovat s novináři a stavět si vlastní databázi relevantních kontaktů. Naopak pro začínající značky a PR specialisty mohou tato data značit dlouhou cestu, která je před nimi.
Kdy novináře oslovit aneb je čas klíčový?
Z dat této studie také vyplývá doba, která je pro komunikaci s novináři nejvhodnější. Data ukazují, že novináři otevírají většinu PR e-mailů v 11 hodin, jedná se až o 13,11 %. Dále se novináři spíše věnují těmto zprávám v odpoledních hodinách — obecně od 9 hodin ráno do 13 hodin odpoledne. Časně ranní a pozdně odpolední zprávy nemají takový úspěch.