Tide Cleaner app: nejpopulárnější značka pracího prášku přichází i se službou pro ty bez pračky

27. 2. 2019 | Kateřina Němečková
Prádlo se samo neroztřídí, nevypere, nesloží ani nevyžehlí. Značka pracích prostředků Tide to ale zařídí za nás. „Uberifikace“ pomalu proniká i do péče o domácnost.

Značka pracích prostředků Tide, která spadá do portfolia Procter & Gamble (P&G), pomalu rozšiřuje svoji službu praní prádla. P&G do této kategorie služeb začalo pronikat v roce 2018, kdy začalo skupovat konkurenční čistírny (mezi nimi start-up Pressbox LLC či University Laundry). Tide se chce prostřednictvím vlastních čistíren dostat z pozice „obyčejného produktu na regále“ do osobní služby s lidskou tváří. Dopomoci mu k tomu má vlastní mobilní aplikace a speciální schránky, do kterých mohou zákazníci odložit své prádlo, a následně si jej vyzvednou čisté a vyžehlené.

Konkurence na poli pracích prostředků je veliká, a ačkoliv si Tide ve Spojených státech amerických drží první pozici, cítí potřebu diverzifikovat svoje pole působnosti. Již nechce být znám jen z regálů v obchodech, chce svým zákazníkům nabídnout službu, kterou opravdu ocení. Míří s ní hlavně na mileniány a generaci Z. Právě tato generace si prádlo vlastně sama ještě ani vyprat neumí, nebo se stěhuje do nevybavených bytů, a investice do vlastní pračky se nejeví jako dvakrát výhodná. Ačkoliv jsou veřejné prádelny spíše záležitostí amerického trhu, i v České republice jsou jejich služby k dispozici. Cílovou skupinou jsou ale i vytížení lidé, kteří praní prádla zkrátka jen nestíhají.

Tide začal svůj plán testovat v roce 2015 se službou Tide Spin laundry v Chicagu. Původně vlastní aplikaci nahradila aplikace vytvořená start-upem Pressbox, který P&G koupil v roce 2018. Nově vzniklí Tide Cleaners rozšiřují služby prádelny o vyzvedávání a následné doručení. Cílem do následujícího roku je zdvojnásobit počet sběrných míst (na 2000 – zatím jen ve Spojených státech).

Marketingová strategie je založena na výkonnostním marketingu. Video výše vytvořila agentura Saatchi&Saatchi se sloganem „Život, nikoli praní.“ Kampaň by však měly obstarat hlavně lokální aktivity od e-mailů, přes digitál, plakáty až po vlastní distribuci sběrných míst (skříněk) do místních obchodů s potravinami, do kampusů univerzit a podobně.

Mobilní aplikace umožní zákazníkům nastavit preference a objednat si praní prádla tak, aby se s tím nemuseli zdržovat sami. Takzvaná uberifikace – transformace mobilního telefonu v „dálkové ovládání“ služeb – tak pomalu proniká i do služeb pro domácnost. Zákazníci by měli mít výhodu v přístupu ke speciálním pracím prostředkům a doplňkovým službám, jako je např. obnova barev apod.

Služba funguje buď na základě předplacených měsíčních plánů, či jednorázových plateb (dle hmotnosti). Otázkou však zůstává, zda se najde dostatek lidí, kteří tento model budou využívat. Tide každopádně získá užitečná data o svých (potenciálních) zákaznících, a bude moci na základě jejich preferencí vyvíjet nové produkty – po chemické i designové stránce.

Kam dál?

Potřebujete se zbavit pár milionů dolarů z marketingového rozpočtu? Zaplaťte si reklamu na Super Bowlu! Jako to loni udělal Tide, který za ní dostal hromadu kreativních cen, včetně 5 Lvů z Cannes Lions. K lepším prodejům mu to stejně nepomohlo a navíc se snížil i jeho tržní podíl.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: