Tour de Tech: Jak zaujmout v B2B komunikaci geeky z firem celého Londýna? Pořiďte jim hi-tech kola s aplikací a nechte je proti sobě závodit
Jak získat pozornost přitažlivých start-upů a lídrů v prostředí e-commerce? Společnost Braintree přišla s velice promyšlenou zážitkovou kampaní Tour de Tech. S pomocí přizpůsobených kol a aplikace, ve které mohou společnosti soutěžit s ostatními dosáhly obrovského úspěchu.
Braintree letos za svou kampaň získalo prestižní ocenění od DigiDay Marketing and Advertising Awards za nejlepší zážitkovou kampaň.
Tato společnost působí jako globální platební platforma, která nabízí svá řešení společnostem obchodujícím v mobilním prostředí a e-commerce. Jedinečnost a úspěšnost této kampaně je pro B2B firmu nabízející platební řešení pro mobilní aplikace či weby nevídaná.
Cílové publikum společnosti Braintree jsou většinou mladí lidé, lídři mobilních aplikací či e-commerce platforem. Tradiční reklamní způsoby tedy v Braintree vyřadili ihned a přemýšleli nad tím, jak dosáhnout co největšího dosahu a zapojení. Volba nakonec padla na inovativní a kreativní zážitkovou kampaň v ulicích Londýna. Trefa do černého.
Ukázka společností, které jsou stávajícími či potenciálními klienty Braintree.
Závod napříč Británií, přitom v centru Londýna
Namísto tradičních B2B marketingových metod, jako jsou telefonáty do společností či obchodní jednání, se rozhodli vytvořit unikátní zkušenost na míru životním stylů cílové skupiny. Cílové publikum spojovaly dva důležité faktory: soutěživost a vášeň pro jízdu na kole.
V partnerství s městským cyklistickým programem Buzzbike a ve spolupráci s agenturou Havas Media London vznikla Tour de Tech, první virtuální cyklistický závod s použitím skutečných kol. Padesát nejinovativnějších firem v Londýně dostalo značková kola od Braintree, která se propojila s vlastní aplikaci Tour de Tech přes Bluetooth.
Šestiměsíční cyklistický závod Tour de Tech vzal jezdce na virtuální trať po Velké Británii, aniž by museli opustit Londýn. Závod byl rozdělen do šestiměsíčních etap, z nichž každá reprezentovala propojení mezi dvěma městy ve Velké Británii. Společnosti soutěžily jako čtyřčlenné týmy a první, kteří kolektivně najeli v Londýně dostatečný počet kilometrů na propojení dvou měst získali tuto etapu a cenu pro vlastní kancelář, například masáže. Celková vítězná společnost získala vícekanálovou reklamní kampaň v hodnotě 50 000 liber, která pomohla jejich růstu.
Průběh celé kampaně objasňuje následující video s případovou studií.
Buzzbike dodal kola a rámec pro aplikaci. V Braintree vytvořili vše potřebné pro zbytek závodu. Od října 2016 do dubna 2017 se závodu zúčastnilo 200 jezdců, kteří pomocí aplikace Tour de Tech sledovali svůj pokrok. Jezdci mohli sledovat pohyb v žebříčku v reálném čase a motivovat ostatní.
Údaje v aplikaci sledovaly nejfrekventovanější trasy po kterých, jezdci ve městě jezdili. Braintree poté šikovně umístilo motivační plakáty tak, aby motivovaly na jejich trase závodníky k lepším výkonům. Na plakátech bylo samozřejmě také logo společnosti, které naopak sloužilo k marketingovým účelům. Samotná jízdní kola sloužila jako venkovní billboardy, na kterých bylo také k vidění logo Braintree.
Výsledky a zhodnocení celé kampaně
Za šest měsíců se společnost Braintree propracovala z přehlížené společnosti na společnost, kolem které je propojená komunita lidí v srdci londýnské technologické scény.
Zapojení do Tour de Tech zůstalo konzistentní během všech šesti měsíců, což mělo za následek 50 000 kumulativních kilometrů od všech dohromady. Průměrná doba strávená u aplikace byla 229 minut na jednoho jezdce. Nešlo pouze o digitální zapojení. V závěrečné noci závodu se rozhodovalo mezi třemi týmy o velkou cenu. Dvanáct závodníků vyrazilo o půlnoci do ulic bojovat o posledních pár kilometrů navíc a titul šampiona. Braintree svou kampaň okomentovalo takto:
„Naše publikum se doslova zamilovalo do naší značky. Volba pro Braintree mezi 200 jezdci se zvýšila o více než 70 %. Jezdci také sdíleli své pozitivní zkušenosti na sociálních sítích a dosah těchto příspěvků se vyšplhal na jeden milion uživatelů, kteří se o kampani dozvěděli prostřednictvím sociálních sítí. A to nejdůležitější? Smysluplný dopad na podnikání. Kampaň Tour de Tech vygenerovala obchodní příležitosti v hodnotě 120 milionů liber, což představuje 20 % ročního cíle z jedné kampaně.“
V B2B sektoru se jedná o opravdu jedinečnou, odvážnou kampaň, která dokázala jakých úspěchů lze dosáhnout při odlišném přístupu. Jedním z klíčových prvků pro úspěšnost této kampaně bylo propojení reklamy se životním stylem cílového publika. Fantazii a kreativitě se meze nekladou a tato svěží, inovativní kampaň je toho skvělým důkazem.
Zdroje: agencycases.com, digiday.com