Zjistěte, co si myslí Instagram o vašich preferencích reklam
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
S možností prohlédnout si své „Zájmy týkající se reklam" poněkud padá aura laserově přesného cílení na základě socio-demografických údajů. Instagram toho na vás ví pravděpodobně o dost méně, než jste si mysleli.
Možnost správy preferencí reklam (ads preferences) není nic nového pod sluncem. Na Googlu nebo Facebooku se na ně můžete podívat a upravit je pěkně dlouhou dobu. Až nyní je tato možnost dostupná na Instagramu. Překvapení z toho, co všechno si na základě zhlédnutého obsahu Instagram o uživatelích myslí, vyvolalo vlnu příspěvků v sociálních médiích. A v mnohém vyjadřují rozčarování nad tím, kde na to ten Instagram přišel.
Prvně si pojďme vysvětlit, jak se k daným informacím můžete dostat:
- U detailu svého osobního profilu klikněte na „Nastavení" (pozor je schováno s velkým odstupem na dolní liště).
- Další položkou k rozkliknutí je „Zabezpečení".
- V něm nalezněte „Přístup k datům".
- A nyní se dostáváme do finále, zbývá otevřít v sekci „Reklamy" položku „Zájmy týkající se reklam".
První 3 kroky znázorňuje následující obrázek.
A nyní můžete sami posoudit, jak odhad Instagramu hodnotíte. Pro zajímavost: printscreen níže ukazuje mé preference (autora článku, pozn. red.) dle Instagramu. V mnohém odpovídají, ale v několika případech jsou mimo. Nepiju víno, nemám v oblibě kočky, vůbec netuším, co je „Brother of Italy", nechápu položky „Hotel Tel Aviv", „Textilie" nebo „Hotel Manager". Naopak vím například, že „jezevčík" se dostal mezi zájmy na základě jednoho nedávno zalajkovaného příspěvku kamaráda s hashtagem #dachshund.
Rozčarování od jiných dokazují následující tweety.
I’m sorry but what are half of these? #instagramads pic.twitter.com/W5c6pfat0t
Why Dachshund’s? They are sausages with legs! #instagramads pic.twitter.com/knAs7J2h7H
#instagramads Spam? Really? pic.twitter.com/RUMY1c7ud0
I DONT KNOW WHAT ANY OF THIS MEANS #instagramads pic.twitter.com/F8Dn7kRdyX
It’s a toss up: livestock, US Secretary of Defense, Chicco? @instagram do you even know me?? #instagramads pic.twitter.com/A6HY4DzZa8
A celou řadu dalších stížností najdete v tuto chvíli pod hashtagem #IntagramAds.
To, že vám Google klidně může splést odhad vašeho pohlaví na základě obsahu, který na webu sledujete, je známá věc. V rámci hájemství Facebooku, do kterého spadá i Instagram, člověk přeci jenom očekával poměrně přesnější znalost uživatele využívající mimo jiné odhad na základě mnoha socio-demografických signálů, které o sobě člověk zanechá. Přitom tyto zájmy mají vzejít z vaší aktivity na Instagramu, na Facebooku, ale také v rámci stránek a aplikací třetích stran.
Lifehacker k našemu překvapení nedávno navrhl pro zlepšení cílení v nastavení reklam na Facebooku odmítnout, aby vaše data využívaly subjekty třetích stran. Změna by se pak měla pozitivně odrazit i u reklam na Instagramu. Logikou za tím má být, že bez nutnosti strávit obrovské množství často protichůdných dat navíc, budou reklamy jen na základě vašeho chování na Facebooku a jím vlastněných platforem jednodušší k pochopení pro umělou inteligenci a také přesnější. Těžko říct, protože takovým krokem byste vyřadili i remarketingové kampaně, které se mýlí spíše frekvencí a načasováním než odhadem preference. Každopádně je zřejmé, že Instagram není v ohledu cílení zdaleka tak přesný, jak se mohlo zdát.