Reklama týdne: Nike - Winner Stays
Když jsme si jako malí hráli, asi každý jsme si někdy představovali sami sebe jako své idoly s tisíce fanoušky za zády. A právě to znázorňuje nová reklama Nike pro letošní mistroství světa ve fotbale. Kromě fotbalových hvězd jako je Cristiano Ronaldo nebo Wayne Rooney se v ní objevil třeba i Neuvěřitelný Hulk.
Čtyř minutové video Winner Stays On začíná v parku, kde se skupinka chlapců chystá na zápas, jehož vítěz bude moci zůstat na trávníku. „Pokud vítěz zůstává, tak v tom případě jsem Cristiano Ronaldo!” A rázem je z mladíka světoznámá fotbalová hvězda. Jeho oponent se nenechá zahanbit a promění se v Neymara. Netrvá dlouho a trávník se hemží celou řádkou slavných fotbalistů. Pravé hvězdy ale přece nehrají na obyčejném malém hřišti, ani to však není problém, za chvíli už hráči pobíhají po stadionu s rozvášněnými davy.
Není to ale jen o fotbalu, spot má celou řádku vtipných momentů a replik, třeba když se do profesionální hry přimotá zmatený listonoš nebo se z golmana stane na moment komiksová postavička Neuvěřitelný Hulk. Rozhodující gól ale překvapivě nedá žádná hvězda, ale normální kluk, který zariskuje všechno. Risk Everything, tedy riskuj všechno, je totiž mottem letošní fotbalové kampaně Nike.
Právě humor, hvězdné obsazení, dokonalé technické provedení a podtext, že každý může být slavným fotbalistou je to, co z Winner Stays dělá reklamu, na kterou se budete chtít dívat pořád dokola. „Winner Stays využívá zkušenosti, kterou pozná každý mladý hráč po celém světě. Souboj s kamarády a představa hraní se svými idoly, nebo alespoň hraní si na ně.” Říká Davide Grasso, šéf marketingu v Nike.
Nový spot, který připravila agentura Wieden + Kennedy je součástí kampaně Risk Everything. Už na začátku dubna ale Nike představil svůj první spot. I ten měl hvězdné obsazení, ale byl spíš vážnější. Ukazuje, s jakým psychickým tlakem se Ronaldo, Rooney a Neymar musí přede hrou vyrovnávat. Jsou s nimi spojovány všechny naděje a očekávání. Proto riskují všechno a vyhrávají.
Ačkoliv Nike není přímo sponzor fotbalového mistrovství světa, pravidelně jej oklikou využívá ve svých marketingových aktivitách. A daří se mu to výborně.
Zdroj: AdWeek