Facebook dává rady politikům
Politici by jako veřejné osoby v dnešní moderní době měli s občany komunikovat na lepší úrovni než jen v úředních hodinách, a po telefonu. Kdo chce oslovit mladé lidi, měl by používat ke komunikaci i sociální sítě. Facebook tomu jde vstříc a politickým představitelům poskytnul návod, jak s uživateli Facebooku komunikovat, aby jejich účet nebyl pouhým místem pro sdílení odkazů. Informace jsou sice určeny pro členy amerického kongresu, ale poučit by se z nich mohli i čeští politici.
Samozřejmě je zde několik základních pouček, které by měly dodržovat všechny firemní stránky - používat obrázky, nabídnout zákulisní informace či vytvořit propojení s webovou stránkou. Mezi konkrétněji mířené rady patří hlavně ty, které se týkají obsahu. Uživatele Facebooku zajímá totiž i to, kdo patří do nejužšího okruhu spolupracovníků a jak funguje poslanecká či senátorská kancelář. Politici by na Facebooku měli také vysvětlovat fanouškům svoje politická rozhodnutí, například proč hlasovali či nehlasovali pro zákon. O svých politických rozhodnutích informuje fanoušky například ministr Leoš Heger. Prokládá to i různými obrázky z akcí a odlehčenými příspěvky.
Obrázky ze zákulisí sdílí Jana Bobošíková - ať už se jedná o návštěvu v pořadu Jana Krause nebo ve sklípku.
Před politiky také leží rozhodnutí, jestli mít na Facebooku stránku či osobní profil. U osobních profilů je omezení v podobě maximálního množství 5 000 přátel. Obejít se to dá přes možnost odběrů, jelikož počet odběratelů není nijak omezen. Toto řešení ale není úplně vhodné - při založení stránky je totiž k dispozici možnost několika administrátorů, analytické informace například o dosahu příspěvku nebo možnost cílení v inzerci.
Někteří naši politici důležitost Facebooku chápou, například Zdeněk Škromach je na svém profilu velmi aktivní. Sdílí obrázky, články a někdy i reaguje na komentáře. Využívá nejen osobní profil s možností odběratelů, ale má i oficiální stránku a fanclub na Facebooku.
Miroslava Němcová má na Facebooku jak stránku, tak osobní profil. Ale rozdíl v jejich obsahu je dost podstatný. Na oficiální facebookovu stránku jsou umisťovány pouze odkazy z webových stránek. S obrázky se na stránce aktivně pracovalo naposledy v loňském roce.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.facebook.com