Fiktivní kampaň IKEA nabízí lidem bez domova trvalý pobyt
IKEA a dobro jsou synonyma. Zdá se to tak alespoň na základě kampaně, kterou pro pobočku řetězce s nábytkem ve Velké Británii vymysleli studenti marketingu z Edinburgh Napier University. Rádi by se v ní zaměřili na jedince bez domova a podali jim pomocnou ruku. Tito lidé by mohli využít showroomy v prodejnách IKEA, které by fungovaly jako místa jejich trvalého pobytu.
Pandemie propojila lidi na celém světě. Vlády se snažily postarat i o jedince, kteří neměli kde bydlet, Bezdomovci představovali velké epidemiologické riziko, a tak se jim mnoho vlád snažilo zajistit náhradní bydlení. V Česku mohli přebývat v hotelech. Jenže po zklidnění pandemie se jejich problém s bydlením vrací. Bez domova se těžko navrací k důstojnému životu. A na toto naráží studenti, kteří pro IKEA vytvořili fiktivní reklamní kampaň, která na lidi bez domova upozorňuje.
Její hlavní myšlenkou je, že by IKEA dala lidem bez střechy nad hlavou k dispozici 550 designových pokojů vystavených ve svých pobočkách po celé Británii. Expozice by nechali na úřadě zapsat jako místa trvalého bydliště. A všem bez domova, co se snaží najít práci, by nabídli, aby je využili a doplnili jejich adresy ve formulářích nutných k žádosti o práci. Jakmile by si jeden našel práci, tak už by na „jeho“ bydliště čekal další zájemce v řadě.
Bydlení pro všechny
IKEA by spolupracovala s azylovými domy. Lidé, kteří v nich pobývají a zapojili by se do této akce, by měli díky oblíbenému řetězci s nábytkem stálou adresu a naději na nový lepší start. Příběhy lidí bez domova by si pak návštěvníci IKEA mohli prostudovat v jednotlivých showroomech nebo na sociálních sítích. Text mimo jména a věku naznačuje i možné pracovní uplatnění. Například u 31 let staré Juliet Lewis je připsáno:
„Kuchyně je pro Juliu velkou vášní. Miluje zde trávit dny, zvláště když jsou odměnou jejího úsilí čerstvě upečené muffiny. Ráda by pracovala v kavárně nebo pekárně. To je její sen.”
Andrew Philipse (28 let) pro změnu miloval ve škole práci s čísly a počítači. Ocenil by, kdyby si mohl vylepšit své IT schopnosti, aby mohl s počítači pracovat každý den.
Na Instagramu @IKEAadressingTheHomeless by zákazníci a náboráři mohli lépe poznat jednotlivé osoby a jejich životní příběhy. Součástí by byly osobní videa, v nichž by se vám představili.
Pokud byste chtěli těmto lidem přispět na lepší budoucnost a bydlení, prosím. Mohli byste jim věnovat nějaký nábytek. Všechny darované kousky by pak obletěly sociální sítě.
Myšlenka je to krásná. Navíc k hodnotám, které IKEA vyznává, dobře pasuje. Je to uvědomělá firma a sociální a environmentální témata jí nejsou rozhodně cizí. Kdyby realizovala navrženou kampaň, určitě by se setkala s patřičným pozitivním přijetím. Tak třeba ji kreativní studenti inspirují.
Zdroj: AdsOfTheWorld
Kam dál?
Studenti marketingových škol si vybírají IKEA jako značku do svých fiktivních kampaní často. Nedávno nás zaujala kampaň pocházející z marketingové školy MADS v Moskvě. To, že každý rok kvůli plastovému odpadu umírá až 100 milionů mořských živočichů, v ní připomínají IKEA plyšáci škrcení plastem.