Google rozšiřuje nakupovatelný obsah o zdroje produktů na YouTube

2. 6. 2021 | Kristýna Vozková
Reklamní bannery s produkty, které jdou rovnou nakoupit, přímo u s nimi související TruView In-Stream videoreklamy na YouTube? Google představuje zdroje produktů, díky kterým dosáhli inzerenti o 60 % více konverzí za nižší cenu.

Během pandemického roku zaznamenala e-commerce skutečný boom. Do online prostředí se přesunula většina značek, které tak musí přicházet s inovativními způsoby, jak upoutat pozornost spotřebitelů a jak jim co nejvíce usnadnit zkušenost s nákupem. 

Google představil minulý týden během čtvrtečního LiveStreamu sadu nových nástrojů a funkcí zaměřených na nakupovatelný obsah. Jeden z nich, zdroje produktů, umožňuje inzerentům propojit produkty z e-shopu s existující kampaní na platformě YouTube. Zdroje produktů se budou zobrazovat buď vedle videa na YouTube nebo pod ním. 

 

Zdroje produktů mohou prodejci nastavit v Google Merchant Center. Tam vytvoří seznam produktů, které chtějí prostřednictvím Google Merchant Center inzerovat a ke každému z nich přidají určité atributy. Zdroje produktů pak budou tyto atributy používat k seskupování katalogů, které odkazují přímo na aktivní reklamní kampaně.  Formát videa má silnou schopnost vyprávět příběh. Během sledování reklamy poté divák uvidí zároveň i snímky produktů k nákupu,” uvedla Nicky Rettke, která ve společnosti YouTube pracuje v oblasti product managementu, v rozhovoru pro Campaign US. Video tak pomáhá poskytnout divákům více informací o samotných produktech, zpřístupnit tyto informace a zmenšit třecí plochy při nákupu." 

YouTube se tak stává pro spotřebitele stále více oblíbeným nástrojem přímého nákupu. Podle společnosti Google si až 70 % uživatelů zakoupilo produkt od jisté značky v důsledku toho, že dané produkty viděli na YouTube. A inzerenti, kteří ve svých kampaních využívali zdroje produktů, dosáhli o 60 % více konverzí za nižší cenu. Příkladem může být společnost Reebok. Ta zjistila, že vyhledávání hesla „workout at home“ vzrostlo na YouTube po 10. březnu 2020 o více než 55 % ve srovnání s denním průměrem v předchozích měsících. Značka proto zahájila reklamní kampaň TrueView pro své boty na High-Intensity Interval Training (HITT) na YouTube a využila zdroje produktů.  Kampaň přinesla o 54 % více konverzí při o 26 % nižších nákladech než reklamy bez zdrojů produktů a přivedla o 74 % více nových uživatelů na web značky Reebok.

„Nepočítáme s tím, že by měl trend domácích tréninků v dohledné době ustupovat,” uvedla Jillian Acquarulo, performance marketing manager ve společnosti Reebok. „Díky využití tohoto nástroje jsme dokázali podpořit provoz na stránkách a získali jsme efektivnější návratnost investic do reklamy. To v konečném důsledku pomáhá našemu zisku, protože s marketingovými výdaji pracujeme ještě efektivněji.“ Společnost Reebok plánuje využít zdroje produktů i v plánované kampani k zahájení nového školního roku.

Google také oznámil, že Target Return on Ad Spend (ROAS), metrika návratnosti prostředků vložených do reklamy, je nyní k dispozici globálně pro všechny inzerenty v rámci videokampaní vyzývajících k akci a do konce letošního roku i pro kampaně discovery. Značka Estée Lauder tuto funkci testovala a podle Google zaznamenala v období po svátcích nárůst ROAS o 146 %.

YouTube také podporuje nakupovatelný obsah na televizních zařízeních pomocí nástroje Brand Extensions. Ten divákům umožní nakupovat prostřednictvím druhé obrazovky po zhlédnutí televizní reklamy. 

Nakupovatelný obsah se v rámci sociálních sítí setkává s velkou popularitou, což souvisí i s tím, že všechny velké platformy jako TikTok, Snapchat a Facebook přidávají funkce přímého placení. Podle eMarketeru se tržby v rámci nákupů probíhajících na sociálních sítích v USA během roku 2021 zvýší  o 34,8 %, a to na 36 miliard dolarů. V důsledku toho by nákup na sociálních sítích představoval 4,3 % prodejů v rámci e-comerce ve Spojených státech.  

Zdroj: campaignlive.com

Štítky dokumentu: E-Commerce Google YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: