Google zkouší další sociální síť. Měla by vám najít kamarády pro aktivity v reálném životě

15. 7. 2019 | Petr Michl
Google a sociální sítě — toto téma s sebou nese mnoho příběhů plných nadějí, velkého snažení, nezájmu, zklamání a hořkých konců. Stejně jako lidé s láskou si ale Google nedá říct a je tu jeho další pokus. Třeba to už tentokrát vyjde.


Zdroj: Shoelace

Google je jednou z nejúspěšnějších technologických společností a její digitální produkty používají miliardy lidí. Přesto se jí nikdy nepodařilo vybudovat sociální síť, která by byla pro velkou masu uživatelů skutečně návyková. Nyní ovšem testuje další, jmenuje se Shoelace.

Nejprve pojďme spočítat „náhrobní kameny". Google už ze svých pokusů o sociální sítě zavřel jednu dobu zejména v jižní Americe populární Orkut, Googlue Buzz a pochopitelně také neúspěšné vyzyvatele Facebooku, Google+. Ten byl po dlouhém období skomírání „odpojen od přístrojů" loni v říjnu. Ukončeny byly i aplikace pro zasílání textových zpráv Allo a Google Wave.

Proč by to mělo být tentokrát jiné? Mělo by jít o networkingovou aplikaci, která vám rozšíří vaše sociální sítě v reálném životě, co se neodehrává na displejích. Jejím cílem má být spojování lidí za účelem společných aktivit či návštěv konkrétních událostí. Ač jde o mobilní aplikaci, má ambici, aby lidé na chvíli upustili telefon, dělali něco bez něj a sdíleli zážitek „teď a tady" s někým dalším po jejich boku.


Zdroj: Shoelace

V rámci Shoelace budou moci lidé vytvořit seznam akcí, na které by rádi zašli. Pokud nemají žádný svůj výběr, aplikace jim na základě jejich zájmů nabídne předvýběr akcí a aktivit, které by je mohly zajímat. Přítomné budou pochopitelně osobní profily, aby mohli lidé na základě nich posoudit, jestli si s uživatelem X či Y chtějí zajít na koncert, zahrát ping pong nebo jít zaběhat.

V Česku to už bylo

Pokud vám přijde taková aplikace zajímavá, musíte si ještě chvíli počkat. V tuto chvíli je pouze na pozvání, zároveň ale jen pro lidi z New Yorku. Google sbírá nápady na to, kde jinde by mohl lokálně omezený test proběhnout. Je ale pravděpodobné, že to bude v anglicky mluvících zemích.


Zdroj: Shoelace

Mimochodem v českém prostředí už něco podobného bylo. Sociální síť Singletones založená Richardem Galovičem, který stojí za znovuzrozením značky kol Favorit, měla de facto totožné poslání. V roce 2012 uvedl Galovič pro český Forbes: „Nikdo nepochybuje o úspěchu Singletones... Je to nástroj, který pojí lidi s různými zájmy kdekoli po světě. Není to zabiják času jako Facebook nebo Twitter. Je to o tom, aby si člověk rychle našel lidi, jako je on, a šel s nimi reálně dělat aktivity, které je baví,“

Mezi jeho obavy v tu dobu patřilo údajně jen to, že by se o stejnou službu mohli pokusit internetoví giganti jako Google nebo Yahoo. To se stává realitou až teď, v době kdy naděje Singletones na velký globální byznys s miliony uživatelů dávno pohasly. I tak je samotná myšlenka stále atraktivní a v čase různých anti-social hnutí vyzývajících k bojkotu či alespoň umírněnějším přístupu ke konzumaci sociálních médií je pro takovou aplikaci pravděpodobně vhodnější doba. Jak už připomněl výčet „sociálních neúspěchů" Googlu na začátku článku, není ani jméno internetového velikána zárukou čehokoliv. I kdyby to ovšem nevyšlo, umíme si docela představit nějakou integraci funkcí vyvíjených pro Shoelace s Google mapami, kdy se vám třeba při vyhledání konkrétního parku objeví aktuální update o tom, kdo tam plánuje jít cvičit nebo venčit psa a přitom uvítá společnost.

Zdroje: Gizmodo, Singletones, Shoelace

Štítky dokumentu: Google Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: