Infografika: Jak jsou na tom správci sociálních sítí v Česku a kolik si vydělají
Dat o sociálních sítí jako takových je mnoho. Mnohem méně informací máme ale o lidech, kteří je spravují pro firmy a organice. Autorky knihy Jak na sítě Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot spolu se společností FeedYou vytvořily průzkum, který zástupce této profese zpovídal. A to poměrně netradiční formou: skrze chatbota Pepu aktivního od prosince 2018 do září 2019.
Průzkum dokončilo 659 dotazovaných, kteří s Pepou zvládli konverzovat desítky minut. Medián konverzace byl dokonce 19,6 minut, což je pro online průzkum nebývalé číslo. Podobu dotazování chatbota Pepy si můžete prohlédnout v tomto videu.
V průzkumu bylo mimo jiné zjištěno, že:
-
- Pouze 21 % správců má delší praxi v oboru než 5 let
- Pouze polovina správců řídí sítě strategicky a podle obsahového plánu
- Téměř 70 % profesionálů, kteří se o profily starají, se jim nemůže věnovat naplno, protože se v rámci své pozice starají ještě o další oblasti, nejčastěji PR, obchod nebo IT
- Polovina správců jsou zaměstnanci agentur či freelanceři (tedy externisté)
- 20 % správců tráví na sítích víc než 6 hodin denně
- 57 % správců je zvyklých pracovat mimo pracovní dobu
- průměrný plat správců sociálních sítí je 33 700 Kč čistého
- Pouze 21 % správců má delší praxi v oboru než 5 let
Z průzkumu tedy vyplývá, že správa sociálních sítí je často něčím navíc — ať už další povinností zaměstnance, který primárně vykonává úplně jinou činnost, nebo je na ni najat externí člověk. Obrovský rozptyl hodinových sazeb dělá z částky průměrného měsíčního platu ve výši 33 700 Kč číslo spíše orientační, může být ale minimálně referenčním bodem pro ty, co nyní pracují s hodinou sazbou na úrovni nižších stokorun.
Zajímavé je jistě to, že jen polovina dotazovaných se při správě sociálních sítí řídí strategií a plány. Pouze plány disponuje 27 % dotazovaných a téměř 18 % nemá ani jedno.
Zjištěné informace v přehlédné vizualizaci naleznete v následující infografice.