Jak na to: analytika a propagace příspěvků u firemních účtů na Instagramu
Podle oficiálních zdrojů bychom se během několika měsíců měli dočkat možnosti využívání firemních profilů na Instagramu. K dispozici bude plná verze profilů obsahující i nejnovější analytické nástroje, jejichž uvedení oznámil Instagram teprve minulý týden. Podívejte se na jejich přehled.
Analytické nástroje
Nové analytické nástroje vám poskytnou širokou škálu možností měření výsledků vašich aktivit na této platformě. Jejich funkce a použití představil Instagram v oficiálním videu, jehož nejdůležitější body jsme pro vás shrnuli níže.
K analytickým nástrojům se dostanete přes tlačítko v pravém horním roku vašeho firemního profilu.
Úvodní stránka analytické sekce zobrazuje počty zobrazení vašich příspěvků, nejúspěšnější obrázky a také časy, v nichž jsou vaši followeři na síti nejvíce aktivní.
Přetažením doprava pak můžete listovat detailnějším rozborem jednotlivých položek a dalšími daty.
Úspěšnost vašich příspěvků můžete analyzovat na základě mnoha různých metrik – po rozkliknutí tlačítka „See More“ („Zjistit více”) umístěného na hlavní analytické stránce v sekci nejúspěšnějších příspěvků budete přesměrováni do kompletního seznamu vašich nedávných postů seřazených dle počtu impresí.
Pokud kliknete na odkaz „Impressions“ v horní části obrazovky, zobrazí se vám nabídka filtrů, podle nichž je možné příspěvky řadit.
Kompletní nabídka dostupných filtrů vypadá následovně:
Nabídka možností řazení je opravdu široká a poskytuje důkladnou a snadno dostupnou analytiku výkonu vašich příspěvků.
Pokud byste chtěli zkoumat výkonnost konkrétního příspěvku, stačí na něj kliknout a v zobrazené nabídce akcí vybrat „View Insights“ („Zobrazit přehledy”).
Poslední ze tří sekcí hlavní analytické stránky zobrazuje aktivitu vašich followerů a také mnoho údajů o demografickém složení vašeho publika.
Kromě toho zde také vidíte, kde se vaši followeři geograficky nacházejí a v jakém čase je v jednotlivých dnech v týdnu největší pravděpodobnost, že budou na síti aktivní.
Všechny výše uvedené metriky vám pomohou Instagram využívat mnohem efektivněji díky tomu, že budete schopni stanovit kdy a jak příspěvky zveřejňovat a na koho je cílit.
Propagace na Instagramu
Firemní účty umožňují také placenou podporu příspěvků na Instagramu, jejíž mechanismus je velmi podobný vytváření placených kampaní na Facebooku.
Zveřejněný příspěvek lze jednoduše promovat po kliknutí na tlačítko „Promote“ („Propagovat").
V prvním kroku propagace si zvolíte váš cíl – tedy přivádění uživatelů na vaše webové stránky, nebo kontaktování či návštěvu vaší provozovny.
V dalším kroku si můžete vybrat text call-to-action tlačítka, které bude umístěné pod vaší reklamou.
Poté je nutné podle zvoleného cíle kampaně zadat webovou adresu nebo fyzickou adresu vaší provozovny.
Můžete si také zvolit, koho chcete vaší reklamou zasáhnout, a to na základě jeho věku, pohlaví, lokality a zájmů. Máte také možnost nechat Instagram, aby vám sám vybral nejvhodnější publikum na základě vašich dat z vaší analytiky.
V posledním kroku si určíte rozpočet a délku kampaně. Po kliknutí na tlačítko „Promote“ („Propagovat") bude vaše reklama odeslána Instagramu na schválení. Po schválení reklamy pak můžete její výkon sledovat v analytické sekci.
Zavedení firemních profilů otevře značkám mnoho nových možností, jak s Instagramem pracovat a jak efektivně zúročit prostředky vložené do propagace příspěvků stejně tak, jako je to běžné na Facebooku.
Jak bylo zmíněno v úvodu, firemní profily jsou postupně zpřístupňovány v jednotlivých zemích – momentálně v USA, na Novém Zélandu a v Austrálii. Během několika měsíců by ale měly být dostupné ve všech zemích.
Pokud nechcete jejich spuštění v Česku zmeškat, propojte si vaši firemní stránku na Facebooku s tou na Instagramu už teď. Každý profil, který je propojený s firemní stránkou, totiž dostane od Instagramu upozornění ve chvíli, kdy se firemní profily dostanou i k nám.
Kam dál?
Pokud nevíte, jak firemní účet na Instagramu založit, přečtěte si jednoduchý návod.