Nevyhazujte ty fusilli! Značka Barilla stírá uživatele za plýtvání těstovinami. Už tím prý zachránila půl milionu porcí těstovin
Koho z vás bychom nachytali s hrncem v ruce, jak provinile vyhazujete přebytečně uvařené špagety? Pravděpodobně se nám to občas stane všem. Podle výzkumu italské značky těstovin Barilla dokonce jedna ze čtyř porcí farfalle, penne, nebo tagliatelle skončí v koši, protože jsme měli při vaření příliš velké oči.
Barilla se rozhodla s tímto plýtváním zatočit. Na pomoc si přizvala reklamní agenturu Le Pub, která patří pod společnost Publicis Italy, a mediální agenturu OMD Italy. Společně se vydali na TikTok s kampaní Second Life Pasta (Druhý život pro těstoviny) prozrazující tajemství italských prababiček.
Říkají vám něco jídla jako arancini nebo pasta frittata? Právě ta jsou tradičně dělaná ze zbylých těstovin. Většinou pak stačí přidat kousek sýra a vše hodit na pánvičku. Výslednou dobrotu vám představí následující tiktokové video, které bylo součástí kampaně.
Kampaň stojí na použití populární funkce sešití. Ta značce dovoluje vzít jakékoliv publikované video od jiného tvůrce a navázat na něj vlastním obsahem. Úkolem kreativy tedy bylo nejen přijít s originálními recepty, ale také prohledat TikTok a oslovit přímo uživatele, kteří podle publikovaného obsahu tyto recepty potřebují.
Právě možnost oslovit přímo vaši cílovou skupinu a navázat s ní veřejný dialog, který mohou sledovat tisíce dalších stojí za úspěchem kampaně. Protože upřímně řečeno, bez ní bychom tu měli jen další značku potravin publikující zajímavé recepty.
Vš o kampani se dozvíte v následujícím videu.
K vypuštění kampaně si tvůrci symbolicky zvolili říjnový Mezinárodní den těstovin. Vše odstartovalo následující video, které vám poradí, co dělat, když vám zbydou špagety.
Tento úspěch nezůstal bez odezvy odborné veřejnosti. Barilla za svou kampaň na konci listopadu minulého roku získala Grand Prix za „nejlepší evropský TikTok“ na TikTok Ad Awards.
Jedna z porotkyň, Lina Arnold, se ke kampani vyjádřila následovně:
„Kampaň skvěle vystihla podstatu italských kulinářských tradic a je důkazem dlouholeté italské lásky k těstovinám. Přetvořila praxi opětovného využití zbytků těstovin v celosvětové hnutí. Vytvořila nové a chutné pokrmy. Jejich kreativní a inspirativní obsah zapojil komunitu TikToku a zdůraznil důležitost snižování plýtvání potravinami.“
Barilla přitom na TikToku mohla dopadnou všelijak. Pomineme-li všelijaké nenávistné komentáře, kterými se na sociálních sítích jen hemží, narazíme také na skupinu hrdých Italů. Příkladem může být populární duo Emiliano a Matteo vystupující pod účtem @lionfieldmusic. Ve své tvorbě také často využívají fukci sešití. Zejména k tomu, aby ostře zkritizovali zbytek světa za to, jak se chová k jejich národním pochoutkám.
V následujícím videu například kluky berou pochopitelné mrákoty, když vidí jiného tiktokera rozlamovat špagety vejpůl.
Kreativita a drzost na TikToku rozhodně vyplácí. Podle výzkumu této sociální sítě 47 % všech navýšení prodejů vlivem reklamy na TikToku můžeme přičíst právě její kreativě. Nebojte se tedy na této platformě být odvážní, kulturně relevantní a oslovovat svou cílovou skupinu či komunitu přímo.
Zdroj: Newsroom TikTok, Ad Week