Papež František se nebojí mluvit jazykem generace Y. Má vlastní sadu emoji nálepek Popemoji
Katolické církvi se dlouhodobě vyčítalo, že se neumí přizpůsobit moderní době a být atraktivní pro mladé. S úřadujícím papežem Františkem se i toto mění. Jeho návštěvě USA, jež začne 22. září, předchází vydání speciální řady papežských emoji, Popemoji.
Dnešní generace Y používá v sociálních médiích i aplikacích pro komunikaci často místo slov obrázky. Katolická církev se před příjezdem své hlavy na návštěvu do USA přizpůsobuje jejímu jazyku snad více než kdykoliv předtím. Aplikace od Swyft Media nazvaná Popemoji umožňuje na celé řadě komunikačních platforem od Messengeru Facebooku až po aplikaci Line využít papežské emoji stickery. Díky tomu se nebude třeba dlouze rozepisovat o tom, že papež František navštíví New York. Obrázek s ním vedle Sochy svobody to vyjádří dostatečně.
Nejedná se přitom o iniciativu fanoušků, nové emoji byly vytvořeny na popud katolické sítě Aleteia.org jako součást kampaně „#GoodIsWinning". „Emoji jsou tak zakořeněné v digitálním jazyku sociálních médií, že nám přišlo přirozené přidat je jako součást našich digitálních snah na podporu návštěvy papeže Františka v USA," uvedla v tiskovém prohlášení Kathleen Hessertová z agentury Sports Media Challenge, jež se podílí na kampani organizace Aleteia. „Navíc má papež skvělý smysl pro humor, je zcela přístupný a věnuje se plně komunikaci s lidmi," dodala.
Speciální sada obsahuje na 52 nálepek a 14 animovaných GIFů s jeho svatostí. Hlava katolické církve spravuje twitterové účty v několika jazycích, přičemž ten hlavní se jmenuje @Pontifex. Už nyní u něj můžete Popemoji najít. Pokud si chcete také nějaké také poslat, rozcestník pro stáhnutí aplikace pro iOS či Android naleznete zde.
Kam dál?
Popemoji nejsou rozhodně jediným viditelným důkazem toho, že současná hlava katolické církve se zásadně liší od té předchozí. Papež František se už objevil na obálce kultovního časopisu Rolling Stone, která je obvykle vyhrazena jen těm největším hvězdám showbyznysu. Pozitivně se dá hodnotit celé jeho dosavadní funkční období. Způsob, jakým si okamžitě získal média, je pak doslova obdivuhodný. Není to však rozhodně dílo náhody. Přečtěte si o tom více v našem analytickém článku Nejlepší PR kampaň poslední dekády: Nástup papeže Františka.
Zdroje: Adweek, Swyft Media