'Plastolov' pořádaný Coronou získal na Clio Wards 3 nejvyšší ocenění

2. 5. 2023 | Petr Michl
„Pšššššt, ať nevyplašíme plasty.” Mexičtí rybáři dostali zaplaceno za kilo plastu stejně jako za kilo ryb. Takto jednoduchý byl koncept akce značky piva Corona, která ukázala nejen svůj závazek k řešení plastového odpadu v oceánech, ale i cestu, jak množství odpadu snižovat.

Kampaň: Corona Plastic Fishing Tournament

Zadavatel: společnost AB InBev, značka Corona

Agentura: We Believers

Ocenění:  Grand Clio: Direct, Product/Service (Experience/Activation); 
Grand Clio: Experience/Activation, Product/Service (Events); 
Grand Clio: Public Relations, Product/Service (Environmental)

 

Kampaň „Corona Plastic Fishing Tournament“ značky piva Corona získala po úspěchu na loňských Cannes Lions další velké ocenění, a to hned 3 Grand Clio na 2023 Clio Awards. Corona uspořádala událost, jež byla manifestací jejího boje proti plastům v oceánu a zároveň naznačením toho, že pro udržitelnost oceánů mohou udělat něco i ti, kteří jsou vnímání spíše jako problém: rybáři.

Právě pro ně Corona připravila 12. června před 2 lety turnaj v plastolovu”. Mexičtí rybáři dostali za to, že místo ryb lovili z oceánu plastový odpad, zaplaceno. Během akce, kterou spolu se značkou vytvořila agentura We Believers, soupeřilo 60 rybářů.

Vítěz turnaje vylovil z oceánu u letoviska Mazatlánu v Mexiku za jediný den celkem 370 kilogramů plastu a odnesl si výhru ve výši v přepočtu šestnáct tisíc korun (což představuje jeho běžný měsíční příjem). 

Ani ostatní rybáři však nepřišli při plastolovu zkrátka. Corona se totiž spojila s největší recyklační společností v zemiMexico Recicla, která všechny za jejich úlovek překračující tři tuny plastu odměnila stejnou mzdou, jakou by získali při klasickém rybaření. Celkově bylo vyloveno 2,9 tuny plastu.  

V oceánu kolem Mexika skončí každoročně přibližně 750 milionů plastových obalů. „Zejména v Mexiku kombinace znečištění oceánů plasty a nadměrného rybolovu přímo ovlivňuje malé místní rybářské komunity,“ uvedl v tiskové zprávě Gustavo Lauria, spoluzakladatel agentury  We Believers, a dodal

Když rybáři otočí svůj zrak k oceánu, zjistí, že je v něm více plastu než ryb a že ryby, které dnes vyloví, jsou mnohem menší než ty, které chytali před deseti lety. Spojili jsme se tak, abychom je povzbudili v tom lovit plasty místo ryb, a vytvořili jsme tak zároveň i nový zdroj příjmů pro tyto komunity.”

Corona je o pivu na pláži. I ten nejkrásnější západ slunce vám přitom zkazí, když nemáte pod nohama jen písek, ale také plastový odpad. I proto se s tím tato značka snaží dlouhodobě něco dělat. Od roku 2018 proto spolupracuje s neziskovou organizací Parley for the Oceans zaměřující se na ochranu oceánů. Zavázala se chránit více než 100 ostrovů po celém světě, které jsou ohroženy znečištěním oceánů plasty. Kampaň s plastolovem pak byla hravou ukázkou dlouhodobého závazku značky, který zároveň naznačuje, že mohou s vylepšením znečištění oceánu pomoci i rybáři, kteří jsou sice součásti problému, ale zároveň jeho obětí.

Nešlo jen o jednu akci u Mazatlánu v Mexiku. Corona uvádí, že od té doby rozvinula tuto inciativu globálně a propojila rybáře s organizacemi, které od nich vykoupí oceánský plast, také v Kolumbii, Brazílii, Jihoafrické republice, Izraeli a v Číně.

Tip redakce

To, že značka myslí svůj boj s plastovým odpadem vážně, dokazuje i její dřívější prohlášení, že se stala první značkou v rámci nápojového průmyslu, která více plastu z přírody zachraňuje, než kolik jej sama vytváří. Vzkazem na pláži „napsaném" s na ní sesbíraným plastovým odpadem vyzvala loni k akci i vás.

 

Není to zdaleka jediná plážová instalace Corony z poslední doby. Na billboardu Corony na brightonské pláži v Británii rozehraje slunce své divadlo jen na čtvrthodinu denně. Stojí to ale za to.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: