Samsung bere zákazníky se SpaceSelfie do stratosférických výšin
Přijít s opravdu originální myšlenkou při propagaci dnešních smartphonů není nic jednoduchého. Odlišení často hledají výrobci u fotoaparátů. Jenomže prémiové modelly všech hlavních značek skvěle fotí a počtem objektivů donekonečna soupeřit nejde. Samsung v nové kampani #SpaceSelfie přichází s důkazem, že dokáže fungovat v extrémních podmínkách a k tomu u toho ještě vyfotit výjimečné selfíčko. Potenciálně pro každého z vás.
Nový model Samsungu se vznese až do stratosféry. Přetlakový balón pro výstup do vysokých výšek o velikosti půlky basketbalového hřiště se speciálně navrženým „přístrojovým vybavením“ vynese do stratosféry až do výšky 19 800 m telefon Samsung Galaxy S10 5G, který bude přijímat selfie odesílaná ze Země a bude je zobrazovat na pozadí živých záběrů naší planety. Výsledkem bude zakázková a limitovaná edice SpaceSelfie, na kterou budou moci být pyšní i ti nejnáročnější fanoušci Instagramu.
Jde o první kampaň na podporu značky spuštěnou v Evropě pod vedením nového evropského marketingového ředitele Benjamina Brauna a má oslavovat průkopnického ducha společnosti Samsung. Na jejím kreativním vývoji a realizaci se podílela agentura BBH London. Will Lion, Managing Partner a hlavní stratég společnosti BBH London, uvedl:
„Reklamy na telefony se jedna druhé podobají jako vejce vejci. Vždy na nich vidíme krásné fotografie naleštěných přístrojů s trendy fotografiemi na displeji. Chtěli jsme se vydat trochu proti proudu a přijít s něčím, co by ukázalo, jak impozantní jsou telefony Samsung a jak uživatelům umožňují pořizovat úchvatné momentky z jejich života – a to vše z vesmíru. Možná se nám tak podaří zazářit na internetu a podpořit prodeje před Vánoci.“
Je přitom nutné říct, že výška 20 tisíc kilometrů nad mořem není ještě tradičně vnímaná jako vesmír ve smyslu přítomnosti mimo atmosféru naší planety. Ve slavném PR stuntu Red Bullu 2012 skákal Felix Baumgartner z vyšších pater stratosféry ve 39 kilometrech. I tak jde o výjimečný počin.
K jeho podpoře nebude využívána masivní placená komunikace v tradičních médiích. Samsung sází na to, že ho výjimečnost dané události dostane do médií sama a zadarmo. K šíření mezi „selfíčkáře“ pak poslouží ekipa áčkových influencerů. Tím největším je britská modelka a herečka Cara Delivigne s 43 miliony followerů. Jak ukazuje i následující video, influenceři obdrželi speciální aktovku inspirovanou vesmírem, která obsahuje Samsung Galaxy S10 5G a Samsung S10 a jednoduchou pozvánku z Řídicího střediska, aby se připojili ke stratosférické kampani společnosti Samsung a stali se prvními lidmi, kteří pošlou svou tvář do vesmíru.
Po pořízení vlastního vesmírného snímku budou influenceři tento týden zveřejňovat upoutávky a originální obsah a budou fanoušky z celé Evropy vyzývat, aby navštívili speciálně zřízené stránky Řídicího střediska, zaregistrovali se a pokusili se získat své vlastní „vesmírné selfie". Všechny obrázky jsou přenášeny do zařízení společnosti Samsung ve stratosféře. „Vesmírná selfie“ pak hodlá korejský výrobce oslavit na exkluzivní zahajovací akci, která příští týden proběhne v novém zážitkovém centru společnosti Samsung na King’s Cross.
K samotnému selfíčku se můžete dostat na microsite kampaně.