Vaňkovka vyzrála na postcovidovou dobu. Její aplikaci už si stáhlo 22 tisíc lidí
Přitáhnout po covidovém období zákazníky zpět do nákupního centra a také jim ukázat, jaké další benefity mimo samotného nakupování jim může centrum nabídnout. To byly hlavní důvody, proč se management známého brněnského nákupního centra Galerie Vaňkovka rozhodl vytvořit věrnostní mobilní aplikaci s názvem Jsem Vaňkovka! I díky komunikační a výkonnostní podpoře strategicko-kreativní agentury Aetna si aplikaci dodnes stáhlo úctyhodných víc než 22 300 uživatelů, přičemž 86 procent z nich ji aktivně používá.
Vaňkovka tím rozvinula nápad své německé centrály. Její aplikace však jen zrcadlila obsah webu, takže pro uživatele neměla přidanou hodnotu. Ambice Brňanů byla přidat do ní další funkce a umožnit ji lidem používat jako plnohodnotnou samostatnou aplikaci v mobilních zařízeních. Proto si našli nového partnera, dánské studio Emplate, které už spolupracovalo s OC Nivy v Bratislavě.
„Základem bylo mít variantu, která bude uživatele neustále motivovat k používání. Proto je stěžejní funkcí aplikace věrnostní program, který uživatelům nabízí něco, co na jiném z našich marketingových kanálů nezískají. Aplikace představuje také jednu z cest, jakou zapojujeme a komunikujeme s nájemci. Právě oni totiž tvoří významnou část jejího obsahu, protože dodávají slevy v obchodech nebo unikátní nabídky, a my dodáváme další za nákupní centrum jako celek,“ vysvětluje Tomáš Stránský, marketingový manažer centra.
Aby aplikace zasáhla tak velké množství uživatelů, bylo třeba spojit hned několik věcí – vytvořit uživatelsky přívětivé rozhraní, naplnit ji zajímavými benefity, aby měl uživatel důvod otevřít ji vždy, když projde prostorem centra, a pracovat na jejím rozvoji. Přibývat proto budou nové odměny a technologie bude víc napojená na eventy centra, takže uživatelé budou dostávat body navíc za jejich návštěvu a ty pak směňovat za další odměny.
Za vysokým číslem počtu stažení stojí i nápaditá komunikace agentury Aetna, která použila hned několik cest, jak uživatele k novince přivést. Kampaň stála na provokativním a pozornost vzbuzujícím copy, které se spolu s vizuály propisovalo do OOH komunikace, fyzických prostor Vaňkovky i do online brand awareness kampaně.
Následně uživatele motivovaly i fyzické odměny za stažení a speciální kampaň plná odměn připravená pouze pro Instagram.
„Návštěvníci centra mohli dorazit na fyzický launchovací event, při kterém dostali po stažení aplikace šálek kávy nebo sladkou odměnu. Na to navazovala digitální kampaň v podobě adventního kalendáře na instagramovém profilu centra, ve které se každý den otvíralo jedno okénko a soutěžilo o ceny. Nám to mimo jiné přineslo zajímavé know-how, máme teď velmi podrobně zmapováno, o jaký typ cen mají lidé opravdu zájem,“ přibližuje Martin Zavadil, digital project manager Aetny.
Galerie Vaňkovka je prvním brněnským nákupním centrem, které tuto formu věrnostního programu v mobilu využívá. Mimo vytváření a upevňování vztahu s návštěvníky jí to dává informace o jejich nákupním chování a možnost přímé komunikace svých aktivit.