YouTube opět zpřísňuje pravidla pro tvůrce videí. Nechce reklamy vedle závadného obsahu
YouTube už téměř rok čelí stížnostem inzerentů na YouTube ohledně zobrazování jejich reklam u nevhodných či dokonce závadných videí, které vyústily dokonce ve vlnu odchodu některých velkých značek z této platformy. Situace se neuklidňuje ani po mnoha opatřeních, která začala platit v průběhu loňského roku, a tak se YouTube rozhodl přistoupit k dalšímu zpřísnění pravidel, podle kterých se musí řídit tvůrci videí, když chtějí na svém videoobsahu vydělávat.
Tvůrci videí se museli během loňského roku smířit například s tím, že reklamy se mohou zobrazovat jen před kanály, jejichž videa dosáhla na alespoň 10 tisíc zhlédnutí, nebo že videa už nejsou kontrolována pouze roboty, ale do procesu schvalování se zapojuje také armáda lidí. Ani to ale inzerenty neuklidnilo, a minulý týden byla právě bezpečnost značek na YouTube, Facebooku a Googlu jedním z největších témat konference CES 2018 v Las Vegas.
YouTube si ale dobře uvědomuje, že bez inzerentů to prostě nejde, a tak se jim snaží maximálně vyjít vstříc. „I když jsme minulý rok podnikli několik kroků, abychom ochránili inzerenty před nevhodným obsahem, víme, že musíme dělat více, abychom zajistili, že jejich reklamy budou běžet vedle obsahu, který odráží jejich hodnoty,“ napsal viceprezident YouTube Paul Muret v oznámení novinek na blogu.
Podívejte se na 3 zásadní kroky, které inzerenty i tvůrce videí čekají:
1. Manuální kontrola reklam v rámci služby Google Preferred
Google Preferred už nebude pouze službou, která nabízí jen nejoblíbenější obsah na YouTube. Tato videa budou zároveň podléhat i největší kontrole. Pomocí Google Preferred mohou uživatelé zobrazovat nejzajímavější kanály YouTube a inzerenti mohou právě před videa nejpopulárnějších tvůrců umisťovat své reklamy. Nyní budou kanály zahrnuté ve službě Preferred kontrolovány ručně a reklamy se budou zobrazovat pouze na videích, která budou splňovat všechna pravidla pro reklamy. Podle Mureta by měla být do poloviny února manuálně přezkoumány všechny kanály ve službě Preferred v USA a do konce března pak i v dalších zemích, kde je tato služba k dispozici.
Jako trest za video zobrazujícím sebevraha v lese oběšenců pod horou Fidži byl z programu Google Preferred vyřazen YouTuber Logan Paul.
2. Přísnější pravidla pro umožnění monetizace videí
Až dosud byly žádosti o zapojení do YouTube partnerského programu umožňujícího monetizaci videoobsahu schvalovány na základě počtu zhlédnutí, kterého daný kanál dosáhl. Ačkoliv v dubnu loňského roku zvýšil YouTube minimální hranici zhlédnutí na 10 000, jako jediné kritérium schvalování se tento ukazatel příliš neosvědčil.
Nyní budou muset kanály, které budou chtít vydělávat na reklamách před svými videi, získat během jednoho roku alespoň 1 000 odběratelů a 4 000 hodin sledování videa. Toto nové pravidlo, které začne platit 20. února, se nebude vztahovat jen na nové žadatele o zařazení do partnerského programu, ale i na jeho stávající členy.
Kromě toho se zaměstnanci YouTube u těchto kanálů také mnohem více zaměří na kontrolu spamu, nevhodných komentářů u videí a další porušení komunitních pravidel.
Podle Googlu vydělává 99 % kanálů, kterých se nové pravidlo dotkne, méně než 100 dolarů ročně. Velké kanály, které na reklamě vydělávají vysoké částky, by pravidlo ohrozit nemělo.
3. Větší transparentnost nákupu reklamního prostoru
K zajištění lepší kontrole značek nad tím, kde se budou jejich reklamy zobrazovat, zavede YouTube třístupňový systém určování vhodnosti. Ten na jednu stranu umožní inzerentům vyjádřit názor na vhodné umístění jejich značky, a na druhou stranu poskytne algoritmům YouTube další informace k pochopení požadavků a představ inzerentů.
Inzerenti si budou moci vybrat ze tří úrovní přísnosti kontroly umístění jejich reklam. První možnost bude zaměřena na značky, které mají velké obavy z nevhodného umístění reklam a vyžadují naprostou kontrolu nad jejich zobrazováním. Druhá možnost, která bude zároveň možností výchozí, bude zobrazovat reklamy na kanálech vybraných pomocí cílení, které si značka určí. A třetí možnost pak bude určena inzerentům, kteří chtějí svými reklamami zasáhnout co nejširší spektrum kanálů bez nutnosti důkladné kontroly jejich obsahu.
Zdroje: Google Blog, AdWeek
Kam dál?
Poslední změnu pravidel proo reklamy oznámil YouTube loni v prosinci, kdy se rozhodl přijmout až 10 000 nových zaměstnanců, kteří se budou věnovat výhradně kontrole obsahu (v různých oblastech).