Ženy bojují proti rakovině pomocí speciálního účesu
Špatná nálada a deprese může postihnout mnoho žen, které při léčbě rakoviny přijdou o své vlasy. Jak říká jedna z odvážných bojovnic proti této kruté nemoci: „Z ničeho nic, už nejste sami sebou. Máte na sobě štítek s nápisem rakovina.“
Samozřejmě logickým řešením je nošení paruky. V Rumunsku se ale jejich cena dostává až na hranici čtyřnásobku průměrného platu a ne každá žena si je může dovolit. Charitativní organizace Fundația Renașterea ve spolupráci s agenturou McCann Bucharest vytvořili kampaň, ve které přesvědčili ženy, aby se ostříhali do speciálního stylu, který značí, že své vlasy darovaly na produkci nových paruk pro nemocné ženy.
„V Rumunsku nebylo žádné povědomí o možnosti darování a ženy se také nechtěly svých vlasů vzdát,“ řekla copywriterka Ioana Zamfir. „Ženy ale chtějí být součástí trendu, tak jsme se na celou věc podívali z jiného úhlu pohledu. Nechtěli jsme po nich, aby darovaly své vlasy, ale aby byly součástí módní novinky,“ popsala hlavní myšlenku za touto kampaní.
Agentura ve spolupráci se stylistou vytvořili atypický a asymetrický účes, podle kterého dostala celá kampaň název „Brave Cut“ neboli „Odvážný střih“. Účes je na jedné straně hlavy dlouhý a na druhé mnohem kratší, na první pohled je tedy velmi snadno rozpoznatelný, nabízely salony po celé zemi zdarma a ostříhané vlasy byly samozřejmě darovány na tvorbu paruk pro nemocné ženy.
Kampaň neměla žádný mediální rozpočet a celý projekt závisel na PR, médiích a influencerech. „Celá kampaň začala u jedné populární televizní hlasatelky, která ji dostala do světa. Poté se připojilo mnohem více žen i salonů, které se chtěly do této charitativní akce zapojit. Kampaň se valila jako lavina a připojily se nakonec i celebrity a političky,“ popsala Ioana Zamfir kroky, které kampaň za celou dobu udělala.
Od zahájení v listopadu minulého roku se do kampaně zapojilo více než 2 400 žen, které darovaly celkem 92 kg vlasů a pomohly vytvořit 651 paruk. To je padesátkrát více než za celý předchozí rok. Cíl kampaně byl zajisté splněn. Stala se ale také symbolem solidarity, naděje a vzájemné pomoci.
Zdroj: Adweek