Zpátky ke kořenům. Je tu Facebook Campus pro vysokoškoláky
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Jednou z hlavních motivací pro vznik Facebooku byla údajně snaha zjistit, zdali mají holky nějakého partnera, nebo jsou nezadané. Myšleno studentky na Harvardu, kde tehdy Mark Zuckerberg studoval.
Právě z jeho pokoje na kolejích vzešla vroce 2004 první podoba modrobílé sociální sítě, která od té doby vstoupila do života více než 2,7 miliard stávajících uživatelů. Nyní se vrací zpátky ke kořenům a budování univerzitních komunit, právě k tomu má sloužit nově spuštěný Facebook Campus.
Možnost spojení uživatelů bude omezena právě na jednu vysokou školu. Ti také uvidí pro jednu školu specifický news feed a Skupiny, Události a skupinové „místnosti pro chat“, tzv. Campus Chats. Lákadlem má být i jakýsi přehled studentů, kde můžete najít třeba tu holku/kluka z přednášky, co vás zaujal/a, a nevíte, jak se jmenuje. Mimochodem právě toto byla jedna z nejoblíbenějších funkcí originálního Facebooku z Harvardu.
Uvedení Facebook Campus se zatím týká amerických vysokoškoláků, kteří se mohou přihlásit přes svůj školní e-mail s koncovkou „.edu“ a mají také uvést předpokládaný rok ukončení studia. Po přihlášení si budou muset vytvořit nový profil, ač jejich cover fotografie a některé další informace půjde snadnou převést z jejich běžného facebookového účtu. Nově mohou přidat mnoho informací spojených se studiem, včetně koleje, kde bydlí, nebo předmětů, které aktuálně navštěvují. Ze zřejmého důvodu: pro usnadnění seznámení se spolužáky. Mimochodem pokud jste si někoho zablokovali na svém běžném facebookovém účtu, ani ve virtuálním Campusu se s ním nebudete vídat.
Zajímavostí je, že mezi 30 univerzitami, na kterých je Facebook Campus zatím spuštěn, chybí „domovský“ Harvard. Postupné rozšíření, a to i mimo USA, se ovšem dá předpokládat. Již nějakou dobu se říká, že pro mnoho dnešních teenagerů je Facebook pouze místem, kde se dozví, co bude za akce (skrze Události) a případně oceňují už od základní školy různé uzavřené Skupiny, kde se mnohdy za účelem studia sdružují se spolužáky. Facebook Campus je dobrý způsob, jak nabídnout relevantní obsah a možnost spojení velmi specifické cílové skupině.
Zdroje:Facebook Blog, Facebook Newsroom