'Ztracené kufry' za pakatel nebrat. Letiště Praha upozorňuje na podvodné stránky na Facebooku a Instagramu. Meta nereaguje
Zdroj: Facebook.com, ghostarchive.org
Scamy a podvodné stránky mají na Facebooku i Instagramu vděčné hřiště. Své o tom ví i Letiště Praha, jež po několika měsícíh opět upozorňuje na zvýšený výskyt falešných účtů, které se za něj vydávají a nabízejí lidem nejčastěji ztracená zavazadla a nízké ceny.
Scamy pracují i s alternativními názvy profilu, které se zdají jako možné typu „Mezinárodní letiště Václava Havla“. Může to přitom vypadat jako v příspěvku na obrázku výše, ve kterém podvodný účet uvádí:
„Mezinárodní letiště Václava Havla prodává ztracené kufry! Ztracená zavazadla, která byla uskladněna déle než 3 měsíce, podléhají likvidaci. Potřebujeme vyprázdnit náš sklad, proto prodáváme kufry pouze za 70,00 Kč.“
Cílem je přitom zneužít údaje o platebních kartách lidí, kteří se nechají zlákat a prokliknou se na k tomu určenou stránku. Již dříve upozornil portál Demagog na to, že tato cílová stránka může mít i podobu stránky Letiště Praha s jejím logem v záhlaví. Sdělí uživateli, že vyhrál v kufr v iluzorní soutěži, a nechá ho vyplnit nejprve osobní údaje a posléze ty o platební kartě.
Zdroj: Demagog.cz
Letiště Praha přitom nyní znovu v tiskové zprávě upozorňuje, že nevyzvednutý kufr je velkou výjimkou. „Nevyzvednutý kufr je na Letišti Václava Havla Praha pouze výjimečná záležitost. Pokud se tak stane, handlingová společnost ho pošle na centrálu letecké společnosti, a to tři až čtyři dny od nálezu,“ říká jeho mluvčí Klára Divíšková s tím, že jediné pravé profily na zmíněných platformách jsou facebook.com/prague.airport.letiste.praha a instagram.com/pragueairport/.
„Letiště Praha Letiště Praha falešné profily monitoruje a aktivně nahlašuje. Bohužel, společnost Meta, na jejíž straně jsou další kroky, nereaguje,” dodává Divíšková.
Meta se evidentně s podvodníky nedokáže vyrovnat. Scamy s takřka totožným scénářem hlásí totiž i řada dalších letišť. Minulý týden například Mezinárodní letiště v Dubaji. Na internetu — a na Facebooku a Instagramu obzvlášť — je zkrátka potřeba zvažovat veškeré nabídky s opatrností. O to víc, když jsou nezvykle výhodné.